Diamanty nosí smrt

Autor: Nancy Martin
Originální název: Dead Girls Don't Wear Diamonds
Ze série: Blackbird Sisters Mystery
Díl: druhý
Počet stran: 200

Mladá reportérka z vyšších kruhů Nora Blackbirdová si stále není jistá svými city k Michaelovi. Pozvání na večírek k dávné školní lásce Flandersovi jí v ujasnění rozhodně nepomůže. Ráno po party je nalezena Flandersova žena Laura mrtvá. Policie podezírá manžela, Nora věří v jeho nevinu. Když se navíc dozví o pověsti Laury, která je známá jako zlodějka šperků, pouští se do pátrání na vlastní pěst. Podaří se Noře očistit jméno přítele a odhalit skutečného vraha?

Nora byla pozvána na večírek rodiny svého bývalého přítele Flana, se kterým chodila na vysoké škole. Až na večírku zjistí, proč je všude kolem takové pozdvižení – Oliver Cooper (otec Flana) byl nominován na nového ministra Spojených států. Proto se na večírku objeví agent Jack, který má zaručit, že pověst Olivera zůstane nepošramocená a kolem rodiny Cooperových bude klid až do nominace. Ale po večírku se objeví první problém, v bazénu je objeveno tělo Oliverovy snachy. Zpočátku se zdá, že Laura spáchala sebevraždu, nakonec se ukáže, že opak byl pravdou. Proto se do akce vrhá Nora, která je odhodlaná případ vyřešit dříve, než se agent Jack rozhodne všechno zamést pod koberec, aby kolem Cooperových nebyl zbytečný rozruch a vrah Laury se nikdy nenajde.

Už když jsem četla první knihu od Nancy Martin, byla jsem spokojená a věděla jsem, že mě autorka svým stylem psaní upoutala a dostala. Proto jsem neváhala a hrábla po další knize z pera Nancy a rozhodně nelituji a dokonce jsem více spokojená, než po dočtení prvního dílu.

Opět se setkáváme s Norou, která je zaměstnaná jako reportérka večírků a společenských akcí městské smetánky. Nora se řadí mezi moje nejoblíbenější hlavní postavy, o kterých jsem četla. Moc se mi líbí její smysl pro humor, obětavost a přátelskost.

Ani tentokrát nejsme ochuzeni o románek Michaela a Nory, kteří jsou roztomilí a moc jim fandím. Michael, nebo zkráceně Mick (jak chcete), je syn mafiánského bosse a proto je nevítaný ve vyšší společnosti, ale mě si dokázal získat. A i když se od něj ostatní snažili držet co nejdál, já se modlila, aby se co nejdříve objevil na scéně a potkal se s Norou. Nora je prostřední potomek Blackbirdů a tak se často setkáváme i s jejími dvěma sestrami a to více, než v předchozím díle, ale nijak mi to nevadilo. Mám Emmu ráda a jsem přišla na chuť Libby, která teď byla famózní a skvěle oživila děj.

I když má knížka status detektivky, pojetím se dost liší a vůbec není vážná spíš naopak. Děj je napsaný s nadhledem a s veselou jiskrou, i když se v příběhu řeší vražda, autorka to pojala trochu jinak než ostatní a tím si mě získala a myslím, že i ostatní čtenáře. Příběh se čte velice lehce a než se nadějete jste v půlce knihy a najednou na konci, jak děj rychle odsýpá, je to příjemná oddychovka, kterou přelouskáte během chvilky.

Velké plus, které připisuji Nancy je, že mě podruhé dokázala zaskočit a překvapit a nebyla jsem schopná odhalit hlavního pachatele, stejně jako u milionáře. Měla jsem sice pár tipů, ale byla jsem vedle jak ta jedle a až společně s Norou mi to došlo. Navíc dokázala napsat napínavý a zároveň vtipný závěr knihy.

Ještě bych chtěla pochválit obálku, která se mi moc líbí. Skvěle se hodí k ději a k způsobu života, v jakém se pohybují hlavní postavy. Navíc ta starorůžová působí zajímavým dojmem, styl písma se hodí k prvnímu dílu a celkově je obálka krásná.

Tahle kniha mi přišla o chlup lepší než Jak zabít milionáře, asi díky vtipným chvilkám, kterých tu bylo víc než dost. Dávám knize krásné čtyři hvězdičky a těším se, až se na pultech objeví další kniha od Nancy Martin a já si ji budu moct přečíst. Knihu bych doporučila všem, kterým se líbil předchozí díl, určitě se vám bude líbit i tenhle, a i když jste ho nečetli, a chtěli byste si přečíst rovnou Diamanty nosí smrt ničemu to neuškodí, protože díly na sebe nenavazují a lehce se dostanete do děje.

• zdroj obrázků: weheartit