pondělí 21. ledna 2013

Poslouchej!

Autor: Sarah Dessen
Originální název: Just Listen
Ze série: samostatná kniha
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 336

Nemysli, nesuď. Jen poslouchej.

Oficiální anotace:
Ještě vloni byla Annabel holka, co má úplně všechno - nebo aspoň tuhle roli hrála v televizní reklamě na Obchodní dům Kopf. Letos nemá nic. Nejlepší kamarádka Sophie ji opustila, rodinné štěstí ničí anorexie starší sestry a ve školní jídelně si není ke komu přisednout. Dokud nepotká Owena Armstronga. Vysoký, výrazný a hudbou posedlý Owen je polepšený mizera odhodlaný říkat lidem pravdu. Možná by Owen mohl Annabel pomoct vyrovnat se s tím, co se jí přihodilo tu noc, kdy se Sophií přestaly být kamarádky.

Stručný děj

Annabel byla holka, která měla všechno, na co jsi vzpomněla.
Pracovala v modelingu, fotila do všech možných časopisů a natáčela reklamy. Její nejlepší kamarádka Sophie byla nejoblíbenější holkou na škole a tak se i Annabel dostala na výslunní. Jenže jednoho večera se všechno změní. Kamarádka Sophie je ta tam a všichni kolem si na Annabel ukazují a posmívaj se jí. Je na své trable sama a nemá komu se svěřit. Od začátku školního roku posedává na zídce a pozoruje okolí, až si všimne Owena, který je taky sám a možná on by pochopil její trable líp, než kdokoli jiný…?

Názory a dojmy

Od Sarah jsem četla Ukolébavku, ze které jsem nebyla tolik nadšená, jak jsem předpokládala a docela mě zklamala. Přesto jsem se odhodlala do čtení Poslouchej! a doufala, že se mi bude líbit. Jakmile jsem začala číst už mě to jen tak nepustilo. Začetla jsem se velice snadno, ačkoliv příběh není o oblíbených holkách jejichž hlavní problém je to, jestli si na sebe mají vzít šaty nebo sukni, ale je o vážném tématu, který člověka zaujme a drží hrdince po celou dobu palce. Ale romantické duše si také přijdou na své, protože i tady se objeví mužský hrdina.

Autorka si pro Annabel nepřipravila hezké chvíle, ba naopak ji pod nohy házela klacky a stavěla ji před těžké překážky, které kolikrát nezvládla. Ale dokázala zatnout zuby a aspoň navenek se se situací poprat a nedat na sobě nic zdát. Vůbec se nedivím, že byla chvílemi tak zakřiknutá, vždyť ve své rodině byla nejmladší a už od malinka ji překřičely její sestry, takže se ke slovu moc nedostala. Mohlo by vás odradit, že se pohybuje ve světě modelingu, ale není vůbec namyšlená, možná je až moc hodná.

Owena jsem si oblíbila, byl skutečným přítelem, který Annabel dokázal pomoct a nenechal ji na holičkách. Stál u ní a podporoval ji. Líbilo se mi, že z něj Sarah neudělala žádného krasavce, za kterým by se každá holka otočila a každá druhá padla na zadek. Vylíčila ho jako normálního chlapa, který měl své vady, a přesto dokázal být oporou a uměl naslouchat. Připomínal mi takového Cabela z Lovkyně snů, který byl taky takové zlatíčko. Byla to příjemná změna od všech lamačů srdcí, protože Owen působil lidsky a reálně.

Hodnocení

Myslím si, že kdyby u nás vyšla nejprve tahle kniha, udělala by si Sarah dobrou pověst a nerozmýšlela bych se tak dlouho, jestli si od ní mám pořídit další knihu. Já doufám, že CooBoo zamýšlí další vydání knih, protože jsem se přesvědčila, že umí napsat zajímavý příběh, který chytne za srdce.

Hodnotím knihu zaslouženými čtyřmi hvězdičkami, i přestože jsem děj předvídala. Viděla jsem v knize film Mluv a tak nějak mi bylo jasný, co se stane. Možná se vám zpočátku bude zdát slabší rozjet, a budete si říkat, že se to zbytečně táhne, ale věřte, že to tak má být a navodí to správnou atmosféru. Ale čtení jsem si užila, (i když to může vyznít blbě, protože se v cizím neštěstí nevyžívám, ale vy víte, jak to myslím). Za sebe můžu říct, že Poslouchej! je jedna z těch knih, o které po dočtení dlouho přemýšlíte a jen tak ji z hlavy nevypustíte.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)