pátek 28. prosince 2012

Démon z Hex Hall

Autor: Rachel Hawkins
Originální název: Demonglass
Ze série: Hex Hall
Díl: druhý
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 248

Oficiální anotace:
Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského - a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?

Stručný děj

Když se konečně Sophie vyrovnala s tím, že je
čarodějnice, přišla další rána - je démon, který umí daleko víc než jen udělat nápoj lásky, umí nepřítele definitivně zničit. O tom se Sophie přesvědčila na vlastní kůži. Po nepříjemných událostech, které se staly v minulém roce na Hex Hall, se Sophie rozhodne k Odebrání svým schopností, při tomto rituýlu může přijít o život. Avšak k Odebrání potřebuje souhlas Rady, kterou k její smůle vede Sophiin otec, který bez prostoru námitek smete věc ze stolu a už o ní nechce nikdy slyšet. A jako třešničku na dortu s ním Sophie musí odjet do Londýna a strávit s otcem léto. Což by nebylo až tak strašné, kdyby při první příležitosti nenarazila na Archera Grosse, který ji pořádně zamotal hlavu a teď se jí a další členy Prodigia zabít.

Názory a dojmy

Už od první stránky prvního dílu jsem věděla, že příběh bude podle mého gusta a hlavní hrdinku si zamiluju. Nečtu moc knihy o čarodějnicích, ale série Hex Hall se mi doopravdy moc líbila. Příběh jsem brala jako veselou oddychovou, možná tenhle názor budu muset přehodnotit, protože Rachel začala pořádně přiostřovat, děj dostává nádech toho pořádného kouzelnického tajemna a přesvědčujeme se, že každá společnost má svou stinnou stránku a náš protivník nemusí být ten největší nepřítel.

Jak už jsem psala - Sophii jsem se oblíbila, i když někdy jsem protáčela oči, ale líbí se mi její veselá, vtipná a příjemně drzá povaha. Dozvěděli jsme se víc všeobecně o démonech, ale i o jednotlivých schopnostech samotné Sophie. No a hlavně jsme se nakoukli do jádra samotné Rady, o které se v prvním díle píše, ale nic bližšího jsme se nedozvěděli.

Hodně mě překvapilo, že mi Archer lezl na nervy. Několikrát jsem si řekla, že by se na něj měla Sophie vykašlat a najít si někoho normálního, nemusel by to být nutně Cal, který na mě neudělal žádný dojem, dokonce ani ten negativní, přišel mi tam jako někdo navíc. Nebo možná ten, koho by autorka v dalším díle mohla zabít.

Když už jsme u toho zabíjení, musím přiznat (i když to bude znít asi blbě), že se mi líbí, jak se Rachel nebojí někoho zabít. Nemám ráda autorky, které nechají někoho umřít a ještě na konci knížky ho nechají zázrakem obživnout - tohle dělá Smith a neskutečně mě to irituje. Co ještě musím Rachel připsat k dobru je to, že píše hodně poutavě, lehce a čtivě. Knížku máte přečtenou za jedno odpoledne a ani nevíte jak. Ale jedno obrovské mínus knížka má - lehce předvídatelný děj. Hned od prvního okamžiku, kdy se tam hlavní záporák objevil, jsem měla tušení, že za vším stojí on, protože mi byl nesympatický… po zbytek příběhu jsem si ťukala na hlavu, že to vidím jenom já a nikdo jiný.

Hodnocení

Kniha každopádně skončila velice napínavě a těším se na závěrečný díl, který jsem dostala k Vánocům a v nejbližší době se do knihy pustím. Přemýšlela jsem, jak ohodnotit knihu, protože mě zklamalo, jak je snadné prokouknout děj, ale i přesto jsem si čtení užila, proto knize dávám čtyři hvězdičky. Ještě jeden nedostatek jsem našla a to v obálce, kde v odrazu - v té vodě - chybí odraz názvu. Normálně bych si toho asi nevšimla, ale shodou náhod jsem si včera dala všechny tři díly vedle sebe a hned mě to uhodilo do očí.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)