sobota 25. srpna 2012

Zrození

Autor: L. J. Smith
Originální název: Stefan's Diaries: Origins
Ze série: Stefanovy deníky
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 240
Doba četby: 1 den

Vydejme se po stopách hrdinů seriálu Upíří deníky. Vraťme se do Mystic Falls v 19. století a sledujme, jak to všechno začalo.


Oficiální anotace:
Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky.

Stručný děj

Ocitáme se v roce 1864, v malém poklidném městečku v Mystic Falls, kde bratři Salvatorové jsou obyčejnými lidmi a zabývají se lidskými záležitostmi - Damon se vrátil z armády, kam se nedobrovolně přidal pod nátlakem otce, a teď hledá zabavení na volné dny; Stefan se musí chtě nechtě oženit s dcerou ředitele banky, aby rozšířil rodinné bohatství. Náhle se jejich problémy odsouvají do pozadí, protože jejich pozornost plně upoutá krásná Katherine, která oběma bratrům zamotá hlavu. S příjezdem Katherine městem otřásají hrůzné útoky na zvířata, ale později i na samotné obyvatele městě…

Postavy

Hlavní postavou knih je Stefan, který příběh vypráví, což je zjevné z názvu knihy, i když já jsem byla trochu překvapená, tak nějak jsem očekávala, že to bude vyprávěno v er-formě jako Upíří deníky. Ke Stefanovi jsem si stále nenašla cestu, ale moc se těším na Stefana-rozparovače. Líbila se mi jeho úcta k otci, díky které přetrpěl věci, které se mu nelíbily a nechtěl je dělat.

Damon byl hodně vzdorovitý a kolikrát mi přišlo, že jde proti otci jen proto, aby s ním nemusel souhlasit a mohl se mu vysmívat, přesto se mu jeho názory zdály pravdivé a správné. Přesto si v nějakých chvílích (i v seriálu) myslím, že to má více v hlavě srovnané než Stefan.

Jejich hlavním problémem byla Katherine, která roztrhala bratrské pouto. Sice ještě nebyla takovou psychopatkou jako v seriálu, v hlavě měla samé intriky a věděla přesně co chce a nebála se jít přes mrtvoly. Hrála si na křehkou krásku v nesnázích, kterou musí neustále bratři Salvatorové ochraňovat, přitom si je pomalu obmotávala kolem prstu.

Názory a dojmy

Kdybych neviděla pár dílů v televizi s českým překladem, asi bych se nad slovem Rozrazil zarazila více, protože mám zafixován Sporýš a ten mi asi nikdo z hlavy nevezme. Občas mi vadila použitá slova, která mi napasovala do devatenáctého století. Ale zpočátku mě nejvíce bodalo do očí tykání sluhy s pánem, přeci jenom jsme v devatenáctém století, kdy si vykali i příslušníci rodiny. Tahle - dalo by se říct nepatrnost - by mi pomohla víc se vžít do děje.

Nevím, jestli si něco nenamlouvám, ale podle mě je vidět, že Smithová tak nějak nenapsala tuto knihu. Lépe se mi četla a hlavně mi myšlení jednotlivých postav nelezlo na nervy.

Hodnocení

Kniha mě hlavně zaujala, protože jsem velký fanoušek seriálu. Líbí se mi, že vyprávění je totožné se Stefanovými vzpomínkami ze seriálu, takže se mi to četlo jedna báseň a věděla jsem přesně, jak si jednotlivé scény a postavy představovat.

Knihu hodnotím třemi hvězdičkami a těším se na další díly, protože Stefanovy deníky by mohly odstartovat lepší sérii než je ta původní. Mě se zatím líbí více. Uvidíme, jak všechno půjde dál, protože tenhle díl byl spíš připravování písečku na další události.



  • Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku!
  • Zdroj obrázků: deviantart

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)