neděle 26. srpna 2012

Vstříc temnotě

Autor: Lisa McMann
Originální název: Fade
Ze série: Lovkyně snů
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256
Doba četby: 1 den

Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Oficiální anotace:
Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

Stručný děj

Janie Hanniganová má velmi zvláštní schopnost - propadá lidem do snů. Svou schopností dokázala odhalit dealera, který prodával drogy na střední škole, kam chodí. Díky tomu v utajení pracuje pro polici, která Janie a jejímu přítelovi Cabelovi dává další neméně lehký úkol - odhalit učitele, který se zapletl se studentem.

Jak autorka píše…

Už v recenzi na předchozí díl jsem poukazovala na odlišný styl, jakým Lisa píše. Kniha je napsaná stroze, nezdržuje se zbytečnými detaily a všechno je jasně popsané bez zbytečné omáčky. Což se mi na knize líbí, protože má nejen originální děj, ale je i tam odlišně napsaná. Kniha nemá kapitoly, ale jednotlivé úseky jsem označeny časem a daty, které nám pomůžou se zorientovat, i když se přiznám, že jsem občas hodinu zapomněla.

Postavy

V předešlém díle jsem se nemohla sžít s Janií - přišla mi v některých situacích dětinská a jako zakřiknutá chudinka, která se neumí ozvat. Ovšem teď mě překvapila, dokonce jsem několikrát koukala, jak dokáže být silná, hlavně když objevovala, co obnáší její dar, a že to může být horší, než si ona (i já) dokázala představit. Do budoucna to bude mít hodně těžký, nevěřila jsem, co si pro ní autorka přichystala.

Cabel je prostě Kabel :D, takhle to čtu a už se to asi nikdy nezbavím nebo čtu Caleb, což by bylo lepší. Nejedná se o žádného hrdinu, před kterým by mraky fanynek padaly na zadek, ale přesto ho mám ráda. Možná právě proto, že není žádný krasavec ale obyčejný kluk, který dokáže být Janii oporou a má ji doopravdy rád.

Názory a dojmy

Jak jsem psala výše, autorka píše stroze a s ničím se nemazlí. Navíc mě fascinují sny, mám doma i snář a občas do něj mrknu, i když prognózy beru hodně s rezervou a moc na to nevěřím. Příběh staví na nadpřirozených schopnostech a přitom se zabývá i věcmi z reálného života - prodej drog a teď sexuální obtěžování a zneužívání nezletilých.

Knihu bych mohla zařadit do takových rychlovek, které přečtete za den. Já jsem knihu přelouskala za čtyři hodiny, přesto to není až taková oddychovka, kterou bych chtěla číst pro odlehčení náročných dnů.

Hodnocení

Pro mě kniha byla lepší než první díl, i když to bylo hlavně tím, že už jsme se neseznamovali s Janieným darem a šlo se rovnou k věci. Knize nedám plné hodnocení, protože si vyšší hodnocení schovávám na třetí díl.



  • Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)