neděle 22. července 2012

Nebezpečná láska

Autor: Kateřina Petrusová
Ze série: Bavettovi
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 376
Doba četby: 2 dny

Oficiální anotace:
Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Stručný děj

Ošetřovatelka Paige je po smrti svého pacienta Luca Russoa, doporučena do rodiny Bavettových. Rodina shání odbornou péči k svému synovi Michaelovi. Na první pohled se Michael zdá jako zdravý dospělý muž, ale záhy se Paige dozvídá o Michaelově problému - po autonehodě se z kómatu probral s mentalitou malého kluka a dospělý Michael je tentam. Nikdo neví, kdy se Mike probere do normálního vztahu a jestli vůbec. Navíc Michaelův zdravotní stav není jediná záhada, která se vznáší nad rodinou Bavettových.

Názory a dojmy

Kniha mě zaujala hlavně tím, že je napsaná českou spisovatelkou. Navíc, když jsem se dozvěděla, že Kateřina je Nebraska (přezdívka), která se mi dostala do podvědomí díky jejím povídkám, které píše. Avšak povídku Malí kluci vousy nenosí jsem nečetla, ale když byla povídka vydaná v knižní podobě, nemělo cenu dál zahálet…

V první řadě moc chválím autorčin styl psaní, který mě uchvátil. Píše hodně čtivě, o čemž svědčí, že jsem knihu přelouskala za den a půl. Navíc se lehce sžijete s Paige, ponoříte se natolik do příběhu, že se jen tak neodtrhnete.

První polovina knihy je naprosto úžasná. Malý Mikee je prostě malej kluk, který je k sežrání. Kolikrát jsem se nad jeho výstřelky nasmála, ale taky mě některé scény dojaly a vehnaly slzy do očí. Druhá polovina knihy byla většinou romantická. Možná na mě až moc, ale konec mi připravil takový šok, který jsem rozhodně nečekala a nakonec se mi líbil.

Postavy

Hlavní hrdinku Paige Adamsovou jsem si velmi oblíbila a sedla mi. Je hrozně milá a obětavá a přitom se dokáže ozvat, pokud se jí něco nezná (až na několik situací). I její sem tam sarkastické poznámky mi nevadily, protože já sama jsem často sarkastická.

Malý Mikee si mě získal, autorka parádně vystihla mentalitu malého dítěte. Pořádně si omotal Paige kolem prstu a mohl s ní houpat. Velkého Mikea bych neohodnotila o moc hůře, ale ty jeho nálady mi dávaly zabrat, i když to pak vylepšil nějakou romantickou chvilkou.

Na koho jsem si za celou dobu neudělala jasný obrázek je Robert. Stále pořádně nevím, co si mám o něj myslet. Vždycky už si řeknu, že je fajn a pak to zabije svou tvrďáckou mafiánskou tváří, která by mě v realitě pěkně znepokojila. Doufám, že ve volném pokračování, které bude o něm, si k němu najdu cestu a pochopím ho.

Theresa je správná ženská do nepohody, kterou si musí oblíbit každý. Je to pro Michaela a Roberta taková náhradní mamina, protože jejich biologická matka stojí za starou bačkoru.

Hodnocení

Mně se kniha moc líbila. Během čtení si prožijete snad všechny emoce. Nejprve se smála Michaelovým kouskům, které jako malé dítě dělat; pak jsem byla naštvaná na jeho matku; rozplývala jsem se nad vztahem Michaela a Paige a v závěru knihy i brečela… Ještě bych chtěla pochválit obálku knihy, která se mi velice líbí. Tak nějak si představuji pravého mafiána. Po dlouhé době hodnotím knihu plným počtem - tedy pěti hvězdičkami. A moc se těším na volné pokračovaní o Robertovi, které se chystá na rok 2013.





  • Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!
  • Zdroj obrázků: deviantart

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)