pátek 20. července 2012

Bezpochyby mrtví

Autor: Charlaine Harris
Originální název: Definitely dead
Ze série: Pravá krev
Díl: šestý
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 328
Doba četby: 2 dny

Oficiální anotace:
Protože má Sookie Stackouseová tak málo příbuzných, vůbec se jí nelíbí, že přišla o další - o svou sestřenici Hadley, družku královny luisianských upírů. Hadley zanechala Sookie všechen svůj majetek, když před pár týdny nečekaně skonala, i když vlastně byla již dlouho neživá. Ale vymáhat dědictví se zdá být značně riskantní. Jsou totiž tací, kteří by neradi viděli, kdyby se Sookie seznámila s Hadleyinou minulostí, a i s jejím majetkem, příliš důkladně. A jsou připraveni použít všech dostupných prostředků, aby jí v tom zabránili. A ať je to kdokoli, jsou určitě nebezpeční, a Sookin život je opět v ohrožení.

Stručný děj

Sookie Stackhausová má opět napilno. Nejenže se snaží vyrovnat s city, které jí cloumají a sama neví, co pořádně znamenají a jakého muže doopravdy miluje. Ale dřív, než tenhle problém stačí vyřešit, v Bon Temps se ztratí dítě; Sook napadnou vlkodlaci; a ke všemu jí královna Luisiany chce na královském dvoře, aby vyklidila byt po své zemřelé sestřenici Hadley, kde zjistí, že na královnu se chystá podraz, který může mít fatální následky…


Postavy

Tentokrát se nezaměřím na hlavní postavu - Sook -, protože se nezměnila a mám ji pořád stejně ráda a myslím, že je zbytečné to psát znovu, jelikož je to v recenzích v předchozích dílech.

S Billem jsem asi nadobro skončila. Neměla jsem ho ráda, nemám ráda a asi už ho mít nikdy ráda nebudu. Nejenže stále chodí se Selah a nebojuje o Sook všemi možnými způsoby, ale zase vyšla najevo (díky Ericovi :D) další bota, kterou udělal na Sook. I když po tomhle díle mi ho bylo trochu líto a chápu, jak to bylo. Ale měl se Sookií jednat na rovinu a vysvětlit jí to zavčasu.

Můj oblíbenec Eric, který by mohl Sook skákat po hlavě, a stejně ho budu milovat. V tomto díle se opět moc nevyskytoval, ale já si myslím, že se do Sook zamiloval… Jenom jeho arogantní hlava to nemůže zpracovat.

Královna Luisiany byla zpočátku chladná, ale později také dokázala projevit emoce. Zaskočilo mě, jak moc měla ráda Hadley. Zpočátku jsem nevěřila, že by dokázala někoho milovat a myslela jsem si, že Hadley jenom využívala.

Staronová postava Quinn, o kterém jsem dlouho nevěděla, co si mám myslet. Na jednu stranu jsem si ho oblíbila, ale na druhou jsem mu nevěřila ani nos mezi očima. Asi za to mohlo jeho oslovení: "kotě", ke kterému mám úplnou averzi, přijde mi hodně laciné.

Názory a dojmy

Jak je zvykem, na začátek bych chtěla představit novou potvoru, která se v Bon Temps objevila. Tentokrát se městem prohnal poloviční ďábel a dokonce tři. Docela mě překvapilo, že nová potvůrka mě ani nezaskočila. Už nějak jsem si zvykla, že nejspíš všechna stvoření z mýtů jsou v téhle sérii skutečná. Čekám, kdy se objeví první anděl.

Ve městě se nám schyluje ke třem (?) svatbám. Bylo pro mě velkým překvapení, že se Portia vdává. Kdo by si vzal takovou ženskou? Další otázka je, kam dala Halleigh oči, když jsi vybrala Andyho? Žádná výhra si brát jednoho ze sourozenců Bellefleurových. No a nakonec půjde do chomoutu i Jason, z čehož nejsem moc nadšená. Nějak mi k němu sedne status věčného mládence. Navíc bych ho přiřadila k Pam, kterou jsem si dost oblíbila.

Hodnocení

Já jsem si knihu jednoznačně užila. Knize dávám čtyři hvězdičky, které si právem zaslouží.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)