středa 18. července 2012

První rudá kapka

Autor: Jeaniene Frost
Originální název: Frist drop of crimson
Ze série: Svět nočních lovců
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 368
Doba četby: 2 dny

Oficiální anotace:
Noc není pro smrtelníky bezpečná. Denise MacGregorová ví ze všech nejlépe, co se skrývá ve stínech - jejím nejlepším přítelem je poloupír Cat Crawfield, a ona sama již přišla o tolik, co by obyčejný člověk neunesl. Minulost její rodiny je zahalena tajemstvím a zasuta ve tmách, a jakýsi démon označil Denise za oběť. Je tu však ještě záhadný a všemocný upír Spade, který se již staletí potlouká po zemi s úkolem chránit ty okouzlující lidi v ohrožení, i kdyby to mělo znamenat zničení vlastních soukmenovců. I když v jeho nejhlubších útrobách klíčí hlad po Denise a touha se jí zmocnit, Spade ví, že jej musí potlačit a čelit nočním můrám společně s ní.

Stručný děj

Když se Denise vrací z pohřbu své sestřenice, přímo před očima jí záhadný muž zabije bratrance. Ke všemu vrah znenadání zmizí jako pára nad hrncem a samozřejmě nikde žídní svědci, až na Denise. Policie uzavře smrt jako zdravotní kolaps a nikdo Denise nevěří, že jde o vraždu. Ještě téže noc ji navštíví záhadný muž, ze kterého se vyklube ďábel, který hledá Denisina ztraceného příbuzného. Označí Denise svými značkami, které ji pomalu přeměňují v samotného ďábla. Proto je nucená obrátit se na přitažlivého upíra Spadea, i když se po smrti svého manžela zapřísáhla, že už nikdy nevstoupí do světa nočních stvůr. Kvůli strachu o svůj život, byla donucena porušit svůj slib.

Postavy

Hlavní hrdinka Denise mi sedla od začátku. Trochu mi jí bylo líto - za poslední rok ztratila čtyři členy rodiny -, ale zvládla to skvěle, dle možností. Její posttraumatický syndrom mi vlil slzy do očí, protože PTS je pořádná svině. Ale je to silná, odolná a statečná osobnost. Strašně moc jsem jí fandila.

Spadea, nebo Charlese chcete-li, jsem si od první stránky zamilovala. Je to přesně typ hrdiny, kterého si vždy zamiluji - na povrch tvrdý a nebezpečný, přesto s velkým milujícím srdce a pro Denise by udělal cokoli, kdyby o to stála.

Rozhodla jsem se přečíst si Na půl cesty do hrobu, kvůli Cat a Bonesovi. Abych pravdu řekla, strašně mě zajímá, jaká Cat doopravdy je. Tady si z ní Spade, Bones a Ian dělají srandu, jaká je to stíhačka. Tak bych si ráda udělala obrázek sama.

Názory a dojmy

I když se jedná o dodatkovou knížku (můžu to takhle nazvat? :D) k sérii Svět nočních lovců, můžete si První rudou kapku přečíst, i když jste původní sérii nečetli. Já ji taky nečetla a všechno jsem pochopila, i když jsem se zpočátku neorientovala v upířím světě, později jsem vše pochopila. Kniha mě navnadila přečíst si původní sérii o Cat, protože jsou tam narážky na Cat a Bonese a na předešlé události.

Hodnocení

Kniha se velmi dobře čte. Čtu a čtu a najednou se dívám a už jsem na sté straně a ani nevím jak. Jeaniene velice pěkně píše (další důvod proč si přečíst sérii o Cat). Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami, pět bych jí dala, kdybych se po dočtení musela zamyslet a to se nestalo.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)