úterý 15. dubna 2014

Moře nestvůr

Autor: Rick Riordan
Originální název: The sea of monsters
Ze série: Percy Jackson
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 304

Oficiální anotace:
Mytologické bytosti ožívají...
Krvelačné nestvůry se bouří...
Bohové z Olympu kladou další úkoly...

"Po klidném školním roce se na mně valí další problémy.
Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu.
Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení...
Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí...
Jdeš do toho s námi?"

Stručný děj

Percy jako syn Poseidona je takový magnet na problémy a až do letošního roku nevydržel na škole ani jeden rok. Letos se mu to skoro povedlo, kdyby nebylo Laistrygonů, kteří ho napadnou v poslední den školy, způsobí velké škody a jako vždy není jiné vysvětlení, než že to udělal ten bláznivý kluk Percy Jackson. Proto Percy musí společně s Annabeth a Tysonem uprchnout a dostat se do Tábora polokrevných. Jenže když se na vytoužené místo dostanou, zjistí, že až moc věcí se za poslední rok změnilo.


Názory a dojmy

Není to tak dávno, co jsem četla první díl, ale opravdu jsem se strašně moc těšila na pokračování. Pořád nechápu, jak jsem až do teď mohla sérii přehlížet, ale lepší pozdě než-li později. Každopádně se mi pokračování o Percym líbilo, i když první díl byl pro mě o ždibínek lepší.

Jako v předchozím díle se děj odehrává v USA. Strašně moc se mi líbí, jak Rick zpracoval moderní svět a řeckou mytologii dohromady – Olymp je na vrcholku Empire State Building a bájné Moře nestvůr je vlastně Bermudský trojúhelník. Je vidět, že si autor s novým světem opravdu vyhrál, aby všechno vypadalo důvěryhodně.

I tentokrát nás příběhem provází Percy, který mě asi nepřestane překvapovat svou vyspělostí. Několikrát jsem si říkala, že se takhle prostě nemůže chovat třináctiletý kluk, ale na druhou stranu mi jeho chování nevadilo, jen mi přijde starší. Koho jsem si oblíbila o něco více než v prvním díle je Annabeth, která je neuvěřitelně chytrá a líbí se mi, jak Percymu říká chaluhový mozečku a stále se špičkují, i když jsou daleko více sehraní než v prvním díle. Byla jsem ráda, že jsme se opět setkali s Groverem, i když jen na konci. Jako nová postava se zde objevil Tyson. Jeho i Grovera jsem si oblíbila a doufám, že se s nimi setkám v dalším díle.

Jako předchozí díl, tak i tento se dobře četl a čtení jsem si užila. Opět jsme se dozvěděli něco nového o Táboře polokrevných a o jeho obyvatelích, protože dostali prostor i další postavy, např. Clarisse a Luke. A přestože nemám moc ráda původní Staré řecké báje a pověsti, tak při čtení o Polyfémovi jsem měla chuť si Odysseu přečíst.

Hodnocení


Moře nestvůr je rozhodně dobré čtení a vůbec mi nevadí, že je nejspíš určeno pro mladší čtenáře než jsem já, i tak jsem si knihu užila a těším se na další díly, protože slibují pořádnou akci, protože Kronos se rozhodně nevzdal. 




  • Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • Zdroj obrázků: weheartit

1 komentář:

  1. percyho jsem necetla jeste ani jednoho, ale videla jsem film, urcite bych si ty knizky chtela precist, navic maji celkem pekny obalky, na tom ja ujizdim :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář. :)