sobota 22. března 2014

Týden s Vampýrskou akademií - můj názor na filmové zpracování


Ačkoliv jsem velkým fanouškem knižní Vampýrské akademie, do kina jsem ještě nešla. Není to tím, že se by se mi tam nechtělo, ale jednoduše nebyl čas. Takže doufám, že v nejbližší době se na film dostanu.


Ano – přesně takhle jsem byla nadšená, když jsem se dozvěděla, že z mé milované série bude film. Že moje oblíbené postavy dostanou přesné tváře a budou ve 3D podobě. Strašně moc jsem se těšila, až se dozvím obsazení, uvidím první fotky a trailer! I když jsem se na druhou stranu bála, že to tvůrci pořádně zprasej a já budu zklamaná. Budu film komentovat na základě traileru a fotek, takže mé hodnocení berte trochu s nadhledem. :)

Po prvním shlédnutí traileru jsem byla trochu zděšená. Vůbec mi to nepřipomínalo knižní předlohu, protože film na mě zapůsobil jako bláznivá holčičí komedie, i když to vypadá, že film je vtipný a plný akce, pořád mě nijak nepřesvědčil.. A navíc jsem se dozvěděla, že na VA pracovali tvůrci filmu Mezi námi děvčaty – tenhle film fakt nesnáším. Ale pak jsem si to nechala projít hlavou a řekla si, že je pěkná blbost hodnotit podle jednoho videa celý film a časem jsem se na premiéru začala těšit. Jediné, co mě nepřestalo děsit až do teď, je hudba, která se mi fakt nelíbí, prostě mi k příběhu nesedí.

Hodně diskutované téma bylo obsazení, já nemám ráda takové ty řeči: „Tak tenhle/tahle se na tuhle roli fakt nehodí, vůbec jsem si ho/ji tak nepředstavoval/a, rozhodně to nemůže zahrát dobře, apod.…“. Tohle opravdu rozčiluje, protože není možné se zavděčit všem, každý má svojí jedinečnou fantasii a nikdy tvůrci nemůžou vybrat herce přesně tak, jak si ho představujeme. A že to nedokáže zahrát? Nebo že se na tu roli nehodí? To je dost odvážné tvrdit, ještě daleko před premiérou… Vzpomeňme si na situaci, kdy byl do role Edwarda obsazen Robet, to bylo keců, jak není hezký, neumí hrát, mnoho fanoušků prohlásilo, že se na film nebudou dívat… a pak? Ukažte mi jednu ženskou, kterou by Robert nějakým způsobem nezaujal.

Já jsem s obsazením nad míru spokojená, to se podle mě opravdu povedlo. Už dávno jsme se sestřenkou bavily, že by se do filmu hodili ne tak profláknutí herci, kteří by měli šanci ukázat svůj talent a fanoušci by si je spojovali právě s touhle rolí. To se mi nakonec splnilo a řekla bych, že vybrali (až na pár výjimek jako je ředitelka) dobře. 



Nezapomeňte navštívit i zbylé blogy, které se účastní projektu, tam na vás totiž čekají jiné ukázky:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)