sobota 4. ledna 2014

Přečteno podtrženo - prosinec 2013

  • Máme tu další měsíc, dokonce i nový rok. :) Za prosinec jsem stihla přečíst 5 knížek, což je docela úspěch, protože tenhle měsíc byl fakt hektický - kvůli škole. Dělala jsem 3 závěrečné práce do seminářů, o kterých jsem měla samozřejmě od září, ale jak je u mě zvykem, dostala jsem se k nim až týden před odevzdáním... takže jsem na čtení neměla čas, ale o prázdniny jsem si dala odpočinkové dny a čtení dohnala. :) A tak vám můžu opět představit knižní hitparádu za prosinec. 

Vybíráme z těchto knih:






NEJLEPŠÍ KNIHA 

INDIGOVÉ KOUZLO - Richelle Mead
Rozhodovala jsem se, jakou knihu sem šoupnout a to mezi Mořem klidu a právě Indigovým kouzlem, které nakonec vyhrálo. Knížky od Richelle zbožňuji a třetí díl Pokrevních pout jsem si opět na sto procent užila. I když se v knížce objevilo pár věcí, které mi neseděly, stejně se mi knížka líbila!




NEJSLABŠÍ KNIHA

MANŽELSKÁ SMLOUVA - Jennifer Probst
Tahle knížka nebyla až zas tak špatná, ale s porovnání s ostatními byla nejslabší. Manželská smlouva je takové příjemné, oddychové čtení, u kterého nemusíte používat mozek a ani u něj nezažijete nějaké větší zvraty. Od začátku je vám jasné, jak to skončí. Ale autorka dokázala příběh napsat tak, že mě to docela bavilo.



HRDINKA MĚSÍCE

SYDNEY (Indigové kouzlo) - Richelle Mead
Sydney patří mezi moje nejoblíbenější hrdinky vůbec, proto není žádným překvapením, že se tady objevila. Je tolik jiná od ostatních hrdinek, které se v knížkách většinou vyskytují. Je klidná, tichá, oddaná, ale strašně se mi líbí, jak jí Richelle pomaloučku mění. Jak se přestává bát Morojů, ale přes to věří v zásady alchymistů.


HRDINA MĚSÍCE

JOSH (Moře klidu) - Katja Millay
Do poslední chvíle jsem si myslela, že sem dát Adriana, ale nakonec jsem se rozhodla pro Joshe. Ten kluk si mě získal hned na začátku knížky, hned v první kapitole, kterou vyprávěl. Nevím přesně proč ho mám ráda. Asi protože to s Natyou vydržel tak dlouho a měl s ní trpělivost, i když já bych to asi dávno zabalila.




PÁR MĚSÍCE

NASTYA A JOSH (Moře klidu) - Katja Millay
Tihle dva mi budou ještě hodně dlouho ležet v hlavě. Měli spolu hodně zvláštní vztah, který se postupně vyvíjel - žádná láska na první pohled a milovali se až za hrob. Autorka dokázala popsat zvláštní vztah mezi dvěma postavami, který se pomalu tvořil a upevňoval. Takovýhle vztah mi přijde reálný a hodně uvěřitelný - nevěřím na lásku na první pohled, věřím na okouzlení na první pohled.


VSTŘÍC ROMANTICE

INDIGOVÉ KOUZLO - Richelle Mead
Tak jsme se konečně dočkali a mezi Sydney a Adrianem to jiskří víc a víc. A objeví se tu požehnaně scén, kde vystupují právě oni dva. Já jsem si čtení užila hlavně díky těmhle chvilkám a vůbec mi nevadilo, že kniha byla chvilkami sladší než cukr!




SMÍCH, PROSÍM

INDIGOVÉ KOUZLO - Richelle Mead
I tuhle příčku musím přenechat téhle knížce. (Koukám, že se to tu bude hemžit Indigovým kouzlem nebo Mořem klidu - ale ty knížky byly fakt úžasné a zasloužily by si u spoustu kategorií stát po boku.) Celá tahle série není postavena na vtipu, ale do děje jsou vloženy (většinou) Adrianovi prupovídky, které jsou vtipné a skvěle oživují děj.


NAPĚTÍM NEDÝCHÁTE

MOŘE KLIDU - Katja Millay
Od začátku jsem musela přemýšlet, jak ta kniha skončí. Vrtalo mi hlavou, co se oběma hrdinům stalo, ale autorka nám to hnedka neřekla. Autorka postupně servíruje útržky, malé střípky, které se až na úplném konci spojí v celou skládanku, a tak vás neustále nechá v napětí a vám nezbude nic jiného, než si lámat hlavu jako já.


KOUKÁME PO OBÁLKÁCH

MOŘE KLIDU - Katja Millay
Na téhle příčce by se mohly umístit hned tři knihy - Indigové kouzlo, Manželská smlouva a Moře klidu, které jsem nakonec vybrala. Mně se ta obálka strašně líbí a přijde mi taková tajemná a rozhodně upoutá oči. I kdybych na ní náhodou narazila v knihkupectví, a nic o ní nevěděla, asi bych jí vzala do ruky.

1 komentář:

Děkuji za tvůj komentář. :)