Ohrožení

Autor: L. J. Smith
Originální název: Moonsong (The Hunters, vol. 2)
Ze série: Upíří deníky
Díl: třináctý
Počet stran: 384

Nový školní rok na univerzitě začíná pro Elenu opravdu skvěle - život se Stefanem je krásnější než kdy dřív, všechny své přátele má kolem sebe a vypadá to, že i Damon se konečně změnil. Když se však začnou z kampusu školy ztrácet studenti, rychle se šíří panika. Všichni včetně Eleny jsou ve velkém nebezpečí. Podaří se jim ochránit jeden druhého? Zlo je všudypřítomné a může zaútočit odkudkoli a na kohokoli...

Elena a zbytek party se stěhují ze na vysokou školu v Dalcrestu, odkud není daleko do Fell’s Church, kdyby bylo nutno zakročit proti nadpřirozeným silám. Ze začátku se všechno zdá v naprostém pořádku – všichni se zabydlují, zapisují si přednášky a poznávají nové spolužáky. Ale jak všichni později zjistí, Dalcrest není úplně bezpečný – v kampusu bylo nalezeno několik těl studentů, která byla roztrhaná jako od zvířete. A všem je jasné, že mají opět problém s nadpřirozenými silami.

„Meredith šla hlídkovat po kampusu. Všimla jsem si, že na ni ses nezeptal. Nechceš se přesvědčit, jestli je v pořádku?“
Damon si odfrkl. „Lituju každého démona, který se rozhodne zaútočit na tuhle holku,“ opáčil a znělo to spíš obdivně.

Hned prvním překvapením pro mě bylo, že kniha není rozdělena na dvě části, jak bylo zvykem, ale je hezky v jednom celku. Což sérii jen prospělo a není to o „těch nudnějších knihách“ a „těch více akčních“, takhle to máme všechno pospolu.

Děj se přesune z Fell’s Church na vysokou školu, to pro mě byla příjemná změna, protože tohle město mám spojené s liškodlaky a šílenými dětmi, které požírají části svých těl. To bylo fakt nechutné a i v tomhle díle jsme byli ušetřeni těchto nechutností a liškodlaků se nedočkáme.

Člověk by si řekl, že když jdou hlavní protagonisté na vejšku, mohli by konečně dostat rozum a začít se chovat rozumně. U Eleny jsme si mohli všimnout menší změny už v předchozím díle a její změna trvá. Snad jsem jí začala mít i ráda a byla celkem v pohodě, i přestože se nemůže rozhodnout mezi oběma bratry a pořád mezi nimi pendluje. A dokonce jsem ji dokázala odpustit její slavnou větu: Damona miluji, ale Stefan je láska mého života. Když jsem tohle četla potřetí, bylo to na mě trochu moc. Avšak koho stále nemůžu  překousnout je Bonnie a po dočtení knihy se moje averze jen znásobila.

Jak je zvykem, ze začátku měla kniha pomalejší rozjezd, ale tentokrát mi to moc nevadilo, protože jsme se seznamovali s novým prostředím, i když jsme se moc učení nedočkali – nadpřirozené potvůrky nikdy nespí. Jako vždy je velkým plusem čtivost knih. Jsou tak nenáročné na čtení, že je každý přečte během chvilky. Připadá mi, že každý další díl je víc a víc propracovanější a konečně se zde neobjevují žádné nové bytosti, ale setkáme se jen se starými dobrými upíry a vlkodlaky. Hlavní zápletka děje jde lehce odhalit, ale zas tak mi to nevadilo, dalo se to přejít. Ale musím přiznat, že několikrát jsem byla překvapená a zaskočená. Hlavně koncem, který slibuje, že by další díly mohly být hodně napínavé.

„Chystal na Damona past,“ oznámil jí suše. „Nechápu, proč jsem si dělal starosti. Zjevně nevěděl, koho se to snaží ulovit.“

Celkově můžu knihu jen a jen pochválit. Opravdu se série zlepšila, jen je smutné, že až po třinácti dílech a tak série ztratila spoustu čtenářů. Dávám knize tři a půl hvězdičky a pevně doufám, že každým dalším dílem se bude série jen lepšit.

• zdroj obrázků: weheartit