středa 18. ledna 2012

Upíři v Dallasu



Autor: Charlaine Harris
Originální název: Living Dead in Dallas
Ze série: Pravá krev
Díl: druhý
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 264
Doba četby: 4 dny

Oficiální anotace:
Sookie Stockhouseovou pronásleduje v poslední době smůla. Její kolegyni z baru někdo zavraždil a vypadá to, jako by to nikoho jiného nevzrušovalo. Hned nato jí přepadne nějaká bestie a otráví ji, naštěstí jí pomohou laskaví upíři, kteří vysají jed z jejích tepen. A tím se ale vše ještě zhorší, Sookie se cítí být upírům za záchranu svého života zavázána, a když ji jeden z nich požádá o pomoc, nemůže odmítnout. Vydává se do Dallasu, aby s pomocí svých telepatických schopností vyhledala pohřešovaného upíra. Klade si jedinou podmínku, že se upíři budou držet na uzdě a žádný člověk nedojde úhony. To se však snadno slíbí, ale špatně plní. A když dojde k malé chybičce v plánu, vše se náhle zvrtne.

Legalizace vampyrismu

Charlaine posunula lidskou mentalitu o hodně dopředu. V moderním světě upíři nemusejí tajit svou existenci a Japonci dokonce vynalezli syntetickou krev, která nahrazuje lidskou krev a proto se mohli upíři stát právoplatnými členy společnosti.

Stručný děj

Po úspěšně vyřešené vraždě by se mohla zdát, že v Bon Temps konečně nastane klid. Jenže se najde mrtvola kuchaře z baru, ve kterém Sookie pracuje. Ale dříve než by se mohla vrhnout na vyřešení vraždy, musí Sookie spolu s Billem odjet do Dallasu a vyřešit problémy, které mají zdejší upíři. Tento úkol Sookie nemůže odmítnout, protože teď pracuje pro Erika a tomu se neodporuje. V Dallasu nasadí Sookie svůj vlastní život, i když tohle doopravdy v popisu práci nemá, navíc se vyostřuje její vztah s Billem. Zdá se, že nic už nemůže být horší.

Můj názor

Po prvním dílu, který se mi líbil, jsem se těšila ale zároveň i trochu obávala druhého dílu. Nezklamal. Byl na o trošku lepší než ten první.
Pokud čekáte, že kniha začne pozvolna, tak to jste se hodně spletli. I mě samotnou překvapilo, že už po pár stranách se objeví mrtvola, ale proč ne.
Pro mě osobně byla zápletka zajímavější než v předchozím díle. Hlavně proto, že jsem zase o trochu víc pronikli do světa upírů a pomalu odhalujeme jejich zvyky a hierarchii spolu se Sookii. Taky jsem se poprvé setkala s novou mytologickou postavou menádou, zase jsem si rozšířila své obzory. :)
Sookii jsem si více oblíbila. Už to nebyla ta slabá ale dokázala, že i ona dokáže vytasit drápky a bojovat. Fandím ti holka! Zato Billa teď mám míň ráda. Nevím, už od začátku mi moc nesedl a teď navíc přišel na scénu Erik, žádný suchar jako Bill. Kdo by si neoblíbil bláznivého upíra, který si oblíkne růžové tílko a legíny a prohlašuje se za bisexuála, jen aby vyřešil lidskou vraždu? No má k tomu své důvody - chce sbalit Sookie a já mu jí klidně ovážu ozdobnou mašlí! :D

Hodnocení

Knize dávám zasloužené čtyři hvězdičky. A jsem ráda, že jsem si pořídila rovnou i třetí díl, na který se hned budu moct vrhnout. Jen co dočtu Zlodějku knih.




Zdroj obrázků: weheartit.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)