Jak zabít milionáře

Autor: Nancy Martin
Originální název: How to murder a millionaire
Ze série: Blackbird Sisters Mystery
Díl: první
Počet stran: 200

Mladá ctižádostivá novinářka Nora Blackbirdová patří do filadelfské smetánky. Ve "vyšší" třídě však není všechno tak skvělé, jak se na první pohled může zdát. Nora splácí dluhy, které jí zanechali rodiče, a navíc objeví během jednoho večírku tělo zavražděného miliardáře, sběratele umění a starého rodinného přítele. Rozhodne se, že za každou cenu zjistí, kdo je vrah. Podaří se Noře odhalit pravdu? Co skrývá údajný mafián Michael, který se snaží Noru získat?

Rodina Blackbirdů byla ve své době jednou z nejmocnějších rodin Philadelfie. Ale známou rodinnou reputaci zkazili rodiče Nory, kteří utekly ze země, a zanechali Noře starou farmu a spoustu dluhů, které si Nora nemůže dovolit splácat. Pod náporem dluhů si Nora sežene práci v novinách, kde zastane povolání reportérky a tak se opět dostane do kruhu mocných lidí, mezi kterými vyrůstala. Na jedné akci se chce promluvit s rodinným známým Rorym, který po ni byl jako její strýček, kterého znala odjakživa. Ale nalezne v ložnici najde pouze Roryho tělo bez známky života a všechno nasvědčuje tomu, že to byla vražda. Díky svým kontaktům mezi členy smetánky, Noru detektiv Bloom požádá o pomoc s vyšetřováním a Nora jeho nabídku neodmítne, vždyť Roryho měla ráda a představa, že by vrah nebyl dopaden ji nahání husí kůži.

Zpočátku jsem netušila, že se bude jednat o detektivku, nějak jsem si nevšimla toho velkého nápisu na obálce… Čekala jsem něco na způsob Gossip girl, ale stejně jsem byla příjemně překvapená. Nečekejte žádnou napínavou krvavou zápletku, jedná se spíš o příjemnou vtipnou oddychovou, která mě pohladila po srdci.

Nancy píše hodně chytlavě a plynule. Když čtete, tak otáčíte jednu stránku za druhou a najednou koukáte, že je konec kapitoly. Tipovala bych, že autorka se hodně pohybuje ve vyšších kruzích, protože všechny ty večírky, akce a postavy popsala věrohodně a všemu dodala lehký nádech vtipnosti a nadhledu, což se mi hodně líbilo. Pár situací jsem nepochopila, proč se tak staly a proč je tam autorka dala, asi aby čtenáře napjala a děj trochu zamotala. To se jí povedlo, já sama jsem vraha odhalila asi vteřinu před tím, než na to přišla Nora.

Noru Blackbirdovou jsem si oblíbila od první kapitoly. Přišla mi ze tří sester na nejrozumnější a nejsympatičtější. Dobrou změnou bylo to, že nevzdychala po prvním hezkém muži, který se objevil na scéně, ale on si jí musel pořádně dobývat a nadbíhat jí, Nora se mu rozhodně nepoddala zadarmo. Líbil se mi její smysl pro humor a klid, s jakým brala všechny vylomeniny svých sester - já bych z nich kvetla, hlavně z Libby. Líbila se mi její sestra Emma, klidně bych si o ní nějaké pokračování přečetla, protože mi přišlo, že by si zasloužila více prostoru.

Jak zabít milionáře je kniha plná humoru a vtipných situacích. Není to žádné těžké čtení, ale oddychovka, kterou přelouskáte před odpoledne, a které potěší. Mě aspoň potěšila. Byla bych ráda, kdyby se Fragment rozhodlo vydat další knihy od Nancy, protože se mi líbí její styl psaní. Skvěle umí vytvořit lidské charaktery, se kterými se můžete setkat v normálním životě, umí skvěle popsat život ve vyšší společnosti, který nemusí být tak dokonalý, jak se snaží tvářit a prezentovat. Já dávám knize čtyři hvězdičky a snad se dočkám v příštím roce další knihy z pera Nancy Martin.

• Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku
  • Zdroj obrázků: weheartit.com