čtvrtek 1. listopadu 2012

Osudové rozhodnutí

Autor: Lissa McMann
Originální název: Gone
Ze série: Lovkyně snů
Díl: třetí
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 220

Janie čelí těžké volbě - odejde od Cabela nebo zestárne s ním i přesto, že ochrne? Jaké zlo si Janie zvolí?

Oficiální anotace:
Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život. Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno. Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...

Stručný děj

Janiein život není jednoduchý. Zaprvé - musí snášet nálepku "holka od protidrogáčů", kterou jí dali lidi, když kvůli případu musela odhalit spolupráci s policií. Za druhé - Janiina matka stále pije a provádí hlouposti. Zatřetí - ve městě se objeví chlapík, který je údajně její otec. Jako by nestačily problémy s matkou, teď se bude muset starat i o otce. A za čtvrté - čeká ji nelehký úkol, který nemá žádný dobrý výsledek - buď opustí Cabela nebo obětuje své zdraví…


Naplněný potencionál

Když jsem sérii začala číst, první díl mě moc neuchvátil, přišel mi jako obyčejný průměr, i když
na knize něco zajímavého bylo. Důvodem, proč se mi knížka moc nelíbila, byla asi Carrie, která mi lezla na nervy a kdybych ji potkala v reálným životě, asi bych jí pořádně vyčinila, protože se k Janii chovala hrozně. Druhý díl byl lepší a bavil mě, hlavně za to mohl Cabel, který děj zpříjemňoval a Janii hodně pomáhal. Vstříc temnotě je dobrá knížka, ale třetí díl… fakt bomba!

Názory a dojmy

Hlavní zápletka v předchozím díle byla ukončená, ale otevřela se nám jedna zásadní otázka - jak to s Janie bude dál. Na knížku jsem se těšila, protože mě hodně zajímalo, jak to s Janie a Cabelem skončí. Až do poslední chvíle jsem netušila, jak se Janie rozhodne a trápila jsem se spolu s ní, protože jsem si jí oblíbila, přestože jsem na ni v prvním díle nadávala, že je dětinská. Tady je vidět, jak autorka zapracovala na jednotlivých postavách, jak dospívají, snášejí rány osudu a zmoudřely.

Miluju, jak Lissa píše. U jiných autorek bych to nejspíš nepřekousla - strašně strohý popis - ale ona v tom umí chodit a ve dvou slovech umí vyjádřit, jak se postava cítí a donutí čtenáře soucítit s ní. Taky se mi líbí, jak smíchala s nadpřirozenou schopností obyčejné lidské problémy. Myslím, že čtenářům, kteří mají takový problém, pomůže přečíst si, že na světě nejsou sami a idalší lidé prožívají stejné trable.

Ani mi nevadilo, že se neřešil žádný policejní případ a celá kniha bylo o Janie a Cabelovi, Janie by totiž žádný další stres a nátlak nezvládla, a bylo by lidské, kdyby se zhroutila.

Hodnocení

Mě se kniha opravdu líbila a jsem z ní nadšená. Nemůžu uvěřit, že je konec a další díl se nekoná, nebo aspoň o tom nevím. Já bych nějaké pokračování snesla, i když bych možná brečela, kdybych četla o slepé Janie, protože jsem měla slzy v očích i teď. Já knize dávám rozhodně plný počet hodnocení a všem sérii doporučuji! A konečně jsem přestala číst Cabel jako kabel. :D




  • Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku
  • Zdroj obrázků: deviantart

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)