Chuť krve

Autor: L. J. Smith
Originální název: Stefan's Diaries - Bloodlust
Ze série: Stefanovy deníky
Díl: druhý
Počet stran: 216

Stefan s Damonem utekli svým pronásledovatelům v Mystic Falls a vlakem se vydali do New Orleans. Damon odmítl živit se lidskou krví a nakonec Stefana opustil. Stefan potkal skupinu upírů, kteří ho naučili jak přežít a nezabíjet při tom lidi. Damona zajal majitel cirkusu a udělal z něj výnosnou atrakci. Když ho chtěl Stefan vysvobodit, padl do zajetí i on. Kútěku jim pomohla dívka, do které se Stefan zamiloval, ale zaplatila za to životem. Po velké hádce se oba bratři zase rozešli a Damon opustil New Orleans.

Mladí upíři Stefan a Damon musí opustit své rodné město Mystic Falls, protože ostatní obyvatelé jim jdou po krku. Spolu utečou do New Orleans, kde ne všechno proběhne podle jejich představ a po hádce se každý z bratrů vydává svou vlastní cestou. Stefan se dostane pod ochranná křídla upírky Lexi, ale Damon takové štěstí neměl - uvěznili ho a chtějí ho ukázat jako velkou atrakci v cirkusu. I přes neshody mezi bratry se Stefan rozhodne Damona zachránit, i kdyby to mělo stát jeho život.

Postavy

Ze Stefana se stal pravý zabiják a touží jen po lidské krvi. Musím se přiznat, že mám tuhle stránku Stefana radši, než když nad vším moc přemýšlí a potlačuje svou přirozenost. I přesto mi párkrát přišlo divné, jak má jasné myšlenky, když by měl toužit jen po krvi. Příběh mi trochu zkazilo to, jak jako lusknutím prstem se začal ovládat a nezáleželo mu na ničem jiném než na záchraně Damona.

Damona mi zpočátku bylo líto a s napětím jsem očekávala, kdy konečně přijme své prokletí a začne si svou nesmrtelnost užívat, jak to umí jen on. A ono nic, i když na konci trochu svitlo… možná ne trochu.

Všichni určitě ze seriálu známe Lexi, ona je právě ta upírka, která dokázala dostat pod kontrolu Stefanovou žízeň. Já mám Lexi ráda, ale tady mi nijak k srdci nepřirostla. Ani neměla šanci, protože se většina děje točila kolem cirkusu, a Lexi byla odsunutá do pozadí. Což je škoda.

Zaskočila mě nová postava Callie. Nevím, jestli o ní byla v seriálu zmínka, ale já si toho nevšimla a ráda bych ji v seriálu viděla, protože jsem si ji oblíbila.

První díl mě hodně překvapil, jsem velká fanynka TVD, a proto jsou pro mě knihy pěkný zpestřením. Já jsem se na tenhle díl hodně těšila, protože se mi první díl hodně líbil. Představovala jsem si trochu něco jiného, ale nebylo to špatné, i když mohlo být méně cirkusu a více krve... Čekala jsem nějakou pořádnou akci a nevím proč, ale čekala jsem na Klause a Rebeccu, ale až později jsem si uvědomila, že se potkali až, tuším, ve dvacátých letech.
V minulé recenzi jsem si stěžovala na rozrazil, ale teď mi to nějak nevadilo, asi jsem si zvykla.

Kniha se mi četla velmi dobře a líbí se mi víc než původní série. Tenhle díl hodnotím třemi hvězdičkami, protože jsem očekávala víc akce a adrenalinu.

• Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.