středa 21. listopadu 2012

Na půl cesty do hrobu

Autor: Jeaniene Frost
Originální název: Halfway to the Grave
Ze série: Noční lovci
Díl: první
Nakladatelství: Fantom print
Počet stran: 272

Oficiální anotace:
Poloviční upírka Catherine Crawfieldová loví upíry s jediným cílem - pomstou. A přitom doufá, že jednou ze stvůr bez tlukoucího srdce bude její otec. Muž, který zničil život její matce.
Dříve, než se jí to podaří, je ale zajata Bonesem, upířím lovcem odměn, a přinucena vstoupit do nerovného partnerství. Bones je ochoten Cat pomoci hledat otce, ale pouze pod podmínkou, že s ním začne trénovat.
Cat tedy souhlasí, aby ji přitažlivý noční stopař trénoval, dokud se jí bojové reflexy nezostří jako tesáky jejího trenéra.
Ale dřív, než si Cat dokáže plně užít svých nově nabytých schopností drsné lovkyně démonů, jí i Bonesovi se vydá ve stopách skupina zabijáků. Nyní si Cat musí zvolit, na jakou stranu se přidá. A Bones ji přitahuje více než jakýkoli jiný muž s bijícím srdcem…

Stručný děj

Cat má jen jediný úkol - zabít co nejvíce upírů, než jeden z nich zabije ji. Cat je z poloviny člověk a z poloviny upír. Narodila se lidské ženě, kterou znásilnil upír a její matka po incidentu otěhotněla. Proto Cat usmrtí každého upíra, kterého potká. Až jednoho dne narazí na Mistra upírů Bonese, který má mnohem více sil, než Cat předpokládala, přemůže jí a odnese si ji do svého doupěte. Cat je připravena na smrt, ale Bones ji nabídne spolupráci, která se těžko odmítá, proto se Cat nevědomky vrhne před síly, které jsou nad její možnosti a zdánlivě nevinná práce se mění na boj o život a na smrt.


Nový svět upírů

Cat žije ve světě, kde slovo upír je synonymum k bestii. Nenajdeme tu žádné upíry, které někomu s úsměvem zachrání život a nic za to nechtěj. Ne, Cat se musí sakra ohánět, aby jí jeden z nich neskočil po krku a nevysál z ní i poslední kapičku krve. Jeaniene vsadila na zákeřné potvory a udělala dobře. Pro mě to byla příjemná změna od miloučkých upírů.

Názory a dojmy

Už před rokem jsem narazila na spin-off k sérii o Nočních lovcích, který se jmenoval První rudá kapka. Už tady jsem zaregistrovala, jak Jeaniene skvěle čtivě píše a její styl psaní jsem si zamilovala. Proto jsem neváhala a pořídila si první díl původní série, když u nás konečně vyšla a rozhodně nelituji.

Jeaniene píše fakt úžasně, napínavě a svižně, že jakmile jednou začnete číst, už se jen tak neodtrhnete a musíte to dočíst, i kdyby nevím co. Zpočátku jsem byla trochu rozpačitá ze sprostých slov a z velkého množství sexuálních narážek, přestože jsem už jednu knihu od ní četla, ale Spade nemluvil před Denise sprostě. S postupem příběhu jsem si na to zvykla a celkem nevadilo mi to, protože to k Cat prostě patří.

Cat jako hlavní hrdinka mi sedla skoro okamžitě. Umí se o sebe postarat, nebojí se nikomu nakopat zadek, ale na druhou stranu je citlivá a miluje svou rodinu. Trochu mi připomíná Buffy, kterou jsem svého času milovala a stále na ni mám sentimentální vzpomínky. S více paličatou ženskou jsem se snad nikdy nesetkala a za ten konec by si zasloužila, aby jí Bones přivázal k posteli a nikdy už jí nikam nepustil.

Bones je pořádný macho, který dokáže zamotat hlavu miliónům fanynkám, stejně lehce jako Cat. Zpočátku jsem netušila, co od něj mám čekat a nedůvěřovala mu. Líbí se mi, jak z něj Jeaniene nedělala svatouška a nesnažila se zakrýt to, co doopravdy je - upírem, který potřebuje k životu krev. Skvěle oživoval příběh, protože bez něj by vtipné prupovídky nebyly vtipnými a jeho návrhy byly tak hot… :D Nakonec mi ani nevadilo, že Cat oslovoval "kotě", i když se mi z toho oslovení ježí chloupky na krku. Možná je to tím, že se s tímhle slovem nepokoušel Cat dostat do postele.

Hodnocení

Já jsem si čtení naprosto užila a moc se těším na další díl, který si pořídím pod stromeček, protože konec byl hodně, ale hodně zvláštně a infarktově ukončen. Nevěřila jsem, že to Cat udělá.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)