pátek 23. listopadu 2012

Železný polibek

Autor: Patricia Briggs
Originální název: Iron kissed
Ze série: Mercy Thompson
Díl: třetí
Nakladatelství: Fantom print
Počet stran: 288

Zee řekl, abych mu nepomáhala.
Strýček Mike řekl, abych se do toho nepletla.
Ale já nikdy nebyla dobrá v plnění rozkazů - zeptejte se, koho chcete.

Oficiální anotace:
Mercy Thompsonová sice umí měnit podobu - její charakter je však pevný. Když jejího bývalého šéfa a učitele zatknou pro vraždu a vlastní lid ho nechá hnít za mřížemi, je na Mercy, aby i navzdory jeho přáním očistila jeho jméno.
Mercyina věrnost je však vystavena zkoušce i z jiné strany. Vlkodlaci zrovna neprosluli trpělivostí, a pokud se Mercy nedokáže rozhodnout mezi dvěma muži, k nimž chová city, Sam s Adamem by mohli rozhodnout za ni…

Stručný děj

Mercy se do světa nadpřirozena vrhla po hlavě a už není cesty zpět. Stále žije ve strachu o svůj život, protože zabila upířího zabijáka pod ochranou Paní upírů a ta nezůstane nikomu nic dlužná. Když konečně dostane pokoj od upírů, tak její přítel Zee, který je fae, Mercy požádá o pomoc, protože potřebuje její citlivý nos k vyřešení vraždy. Mercy jako správná přítelkyně chce faemu pomoct. Najde vraha fae, ale ten je sám zavražděný, a tak celá práce začíná od znovu. S tím rozdílem, že je na věc sama, protože Zeeho zatkli za vraždu.


Názory a dojmy

Už po dvou dílech jsem věděla, že se série Mercy bude řadit mezi jednu z mých nejoblíbenějších sérií a třetí kniha mě v tom utvrdila, i když mě trochu zklamala. Doma už mám pět dílů a zatím poslední mi mamka pořídila pod stromeček. Já se na ty Vánoce tak těším. :D

I když mám ráda sérii, ze Železného polibku nejsem tak nadšená a to z jednoduchého důvodu - nemám moc ráda fae, víly a skřítky. A to v žádných knížkách. Nějak mi tyhle lesní potvory nepřirostly k srdci a nezískaly si mě. A tady mi Patricia potvrdila, že jsou to vyčůraná stvoření, který bez mrknutí oka bodnou člověku nůž do zad a ještě jim to bude připadat jako kouzelná zábava.

Ale přežila jsem je a knížka není samo o sobě špatná, ale mě víly neseděj. Zpočátku mi přišlo, že je strašně dlouhý, zbytečný, pomalý rozjezd. Pořád se řešily jen fae a vrah, kterého měla Mercy najít. Ale jak se blížíme k půlce, věci se dají do pohybu a v závěru je to pěkně nabitá akční jízda - to byla fakt něco, ale asi bych závěrečné rozuzlení rozepsala na více stran.

Mercy je stále moje zlatíčko, na kterou nedám dopustit, protože se mi líbí, jak je hodná a obětavá. A teď ji mám ráda ještě víc, protože si to nezasloužila a bylo mi jí pořádně líto. Líbilo se mi, jak Patricia dokázala vystihnout pocity a myšlenky zraněné Mercy.

Adama je skvělý a teď měl šanci, a chopil se jí, to dokázat. Ani o sexy scénu s ním jsme autorkou nebyli ošizení. Minule to byla scéna v garáží a tentokrát scéna ve sprše… hm… Co mi na něm vadí je to, že boj o Mercy předem vzdává. Sakra, tak když jí miluju, tak na Samuela pořádně zavrčím marok nemarok, popřípadě mu jednu plesknu přes čumák.

Celá hierarchie ve smečce se mi zdá taková roztěkaná a podle mého by měla být přísnější a více se měla dodržovat. Co mě hodně překvapilo bylo to, jak se už tři knížky řeší trojúhelník Mercy-Adam-Samuel a během chvilky se všechno vyřešilo. Konec. Tečka. Ani žádná bitka ani hádka nebyla.

Hodnocení

Knize se mi líbila a celou sérii doporučuji každému, kdo má rád nadpřirozeno, napětí a zábavu. Patricia mi zase ukázala, že nedokážu prokouknout zlouna. Už jsem si myslela že jo, ale opět jsem se mýlila a Patricia mi vytřela zrak. Knize přesto nedám plný počet, protože jsem nedokázala přenést přes srdce fae a neužívala jsem si četbu tak, jako v předchozích dílech.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)