sobota 6. října 2012

Vyvolení

Autor: Gabriela Poole
Originální děj: Darke Academy - Secret Lives
Ze série: Temná akademie
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256

Oficiální anotace:
Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení - skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Stručný děj

Cassie svou pílí získala stipendium na prestižní akademii v Paříži, v což nikdy nedoufala. Plná očekávání ale i obav, opustila své známé a vydala se do Francie. Už na začátku pochopila, že bude těžké se vžít s ostatními studenty a najít si kamarády, naštěstí její spolubydlící předsudky o stipendiu netrpí, a tak se s Cassie rychle spřátelí. Časem zjistí, že Darkova akademie není tak skvělá, jak se prezentuje veřejnosti, a že za branami školy se dějí divné věci, které se metou pod koberec.


Vyvolení

Skupinka studentů, kteří jsou nadměrně krásní a nikoho si mimo jejich skupinu nepustí k tělu, dokonce i učitelé mají před nimi respekt a tolerují jejich avantýry. Tohle všechno připadá Cassie hodně divné a je odhodlaná odhalit jejich tajemství a to tak, že se stane jednou z nich.

Zpočátku se to všechno nezdá moc originální - prostředí akademií je dost okoukané a skupinka "top" studentů… ovšem autorka to měla dobře vymyšlená a zdánlivá neoriginalita je rázem něčím novým. Až do konce knihy jsem tak nějak předpokládala, že jsou vampíři, ale nakonec jsem se ujistila, jak moc jsem se mýlila. I když ani po dočtení jsem nějak nepochopila, nebo nemám jasnou představu, čím doopravdy jsou. Snad dostanu bližší vysvětlení v dalších dílech.

Názory a dojmy

Nijak moc jsem od knihy neočekávala a šla jsem do čtení s nadhledem a domněním, že to bude taková průměrná oddychová jednohubka, se kterou si odpočinu. Neměla jsem pravdu a od začátku mě kniha chytla a až do konce bavila, když přehlídnu pár věcí, které se mi nezdály a fakt mi do příběhu neseděly.

Cassie mi připadala zvláštní, mám z ní takové divné pocity a ani nevím, jestli jsem si ji oblíbila nebo ne. Ze začátku jsem chápala, že se jí na akademii nelíbilo a chtěla domu, ale nepochopila jsem, jak rychle otočila a chtěla všemu přijít na kloub. Připadala mi jako vyděšené kačátko, které chtělo kvůli tomu, že se Vyvolení smáli jejímu kufru, odjet domů, a najednou se k těmto studentům chce přidat a přijít na to, co maj za lubem?

Hodnocení

Kniha mě mile překvapila, to že si čtení fakt užiju, s tím jsem nepočítala. Knize dávám zasloužené čtyři hvězdičky, a těším se na další díl, který právě vyšel. Doufám, že druhý díl bude ještě lepší a stejně čtivý jako tenhle.



  • Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku
  • Zdroj obrázků: deviantart

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)