čtvrtek 13. září 2012

Měsíční píseň

Autor: Patricia Briggs
Originální název: Moon called
Ze série: Mercy Thompson
Díl: První
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 288

Alfa smečky je napaden, jeho dcera unesena a vyřešit to musí Mercedes, která se snaží vlkodlakům obloukem vyhýbat.

Oficiální anotace:
Vlkodlaci můžou být nebezpeční, když se jim připletete do cesty, ale pokud jste opatrní, nechají vás na pokoji. Umí se dobře skrývat před lidmi, ale já nejsem člověk. Když na ně narazím, poznám je a oni poznají mě - Mercy Thompsonovou. Mercy Thompsonová má za souseda vlkodlaka. V autodílně opravuje mikrobus patřící upírovi. Její bývalý šéf je gnón. Ale ani Mercy není úplně normální… a její pouto s tajemným světem nadpřirozena ji brzy dostane do pořádného průšvihu. * Vychutnejte si pořádný nářez, který na vás v knize čeká. Není radno si zahrávat s vůdcem vlkodlačí smečky… A unést mu dceru byla osudová chyba…

Stručný děj

Automechanička Mercedes Thompson žije v Tri-cities, opravuje auto upírovi, její soused je vlkodlak, šéf fae, a sama pobíhá po lesích jako kojot. I přes všechny zvlášnosti žije poklidný život, až do doby než u jejích dveří zaklepe potulný vlkodlak Mac a uchází se o práci. Pak věci získají rychlý pád a nedobrovolně je zatažena do vlkodlačích záležitostí, i když se jim zuby nehty snaží vyhýbat.

Patriciino nadpřirozeno

Kniha je převážně o vlkodlacích, i když samotná Mercy je kožoměnec. Setkáme se i s upíry, čarodějkami a čaroději, a s fae - což jsou lesní skřítci, víly (?), tedy aspoň takhle jsem to pochopila. Fae už před dvaceti lety vystoupili na veřejnost, ostatní potvůrky se před lidmi ukrývají, možná vlkodlaci brzy vykouknou na svět.

Postavy

Mercy mi padla do oka už od začátku. Je pořádně svá, a její práce na mě udělala dojem. Než jsem knihu začala číst, představovala jsem si Mercy jako drsňačku, hlavně kvůli její práci, nezařadila bych jí mezi dámy, které se lakují nehty, to rozhodně ne. Ona se nebojí mít za nehty olej. Je nesobecká a ráda pomáhá lidem, ale i přesto nepotřebuje ničí ochranu a umí dát pořádnou řádu, nebo poslat kulku tam, kam potřebuje.

Adam - Merciin soused - je alfou kolumbijské smečky. Arogantní, panovačný, šarmantní a sexy… Co víc k němu dodat. Už od začátku jsem spekulovala, jestli nebude druhý Curran. No zatím se Curranovi nevyrovnal, ale neříkám, že se to nemůže stát v dalších dílech.

Názory a dojmy

Měsíční píseň jsem měla v hledáčku hodně dlouho. Pořád jsem to odkládala a pak už nebyla k sehnání, ale nakonec jsem ji našla a hned si ji objednala. Na knihu jsem četla hodně kladných recenzí, takže jsem byla plná očekávání a hned jak dorazila, začala číst.

Ze začátku jsem byla hodně zmatená a nevěděla jsem co a jak. Ztrácela jsem se ve všech jménech a zvycích vlkodlaků a kožoměnců. Dlouho jsem nevěděla co jsou to fae, původně jsem si myslela, že to budou nějací mágové. Podle mě to mohla být vysvětleno dřív. Až po polovině se to zlepšilo a já si začala příběh užívat.

Co se mi opravdu líbilo, byly vlkodlaci. Patricia vytvořila novější systém, nové postavení vlkodlaků, dokonce jejich zvyky a přeměnu člověka na vlkodlaka. Takže palec nahoru.

Maca jsem si hodně oblíbila, přirovnala bych ho k Derekovi. Nevím, proč ale mám hlavu plnou Kate Daniels, asi je to tím, že napjatě očekávám a kontroluji, kdy vyjdou další díly.

Hodnocení

Kniha nesplnila moje očekávání, ale neříkám, že byla špatná. Mě se líbila, ale bylo to něco jiného než jsem čekala. Beru, že je to první díl a musí se připravit píseček a děj se rozjet. Trochu mě mrzí jak to skončilo. SPOILER - rozhodně jsem nečekala, že to Adam a Mercy daj dohromady. Mám radost, ale zároveň nevím… autorka nás mohla ještě napínat, vždyť má série ještě pět dílů - KONEC SPOILERU.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)