pátek 14. září 2012

Sólo pro Kristýnu

Autor: Lenka Lanczová
Originální název: Sólo pro Kristýnu
Ze série: samostatná kniha
Nakladatelství: Víkend
Počet stran: 224

Oficiální anotace:
Patnáctiletá Kristýna má před sebou první velkou životní volbu: zda zůstat po rozvodu rodičů u matky, anebo u otce. Rozhodování je nečekaně těžké a složité - a Kristýna tu starost vyřeší velmi svérázně. Sbalí batoh a uteče z domova. Na svém prázdninovém putování a hlavně u pratety na venkově, kam posléze dorazí, pozná nejen nové přátele a první lásku, ale vyluští i velké tajemství mámina života. Domů se vrací jiná Kristýna - vyrovnanější, moudřejší a dospělejší o víc než pouhý měsíc.

Stručný děj

Kristýna utekla z domova potom, co se dozvěděla o rozvodu rodičů, kteří se snažili tohohle kostlivce nechat ve skříni co nejdéle. Po hádkách a představování nových partnerů rodičů, si Kristýna s pocitem zrady a pořádnou dávkou zloby sbalí svých pět fidlátek a uteče z domova, sama neví kam. Na cestě pozná nejen sama sebe, ale i nové přátelé a známé, a dokonce objeví zapomenutou pratetu a tajemství své rodiny.


Hlavní postava

Kristýna je patnáctiletá dívka, která se horko těžko vyrovnává s rozvodem rodičů, kteří jí to do poslední chvíle tajili a hráli si na šťastné. Zpočátku byla Kristýna zakřiknutá a naštvaná na celý svět. To se dá snadno pochopit, protože ji rodiče lhali. Akorát bych takovou situaci neřešila útěkem neznámo kam. Nakonec se z Kristýny vyklubala sympatická, veselá, ukecaná holka, se kterou nebyla nuda a několikrát jsem kulila oči a říkala si: "Ta holka je fakt dílo!"

Názory a dojmy

Jedna z mnoha knih z pera Lenky Lanczové, kterou mám ráda a sem tam si nějakou knihu od ní přečtu, když si potřebuju odpočinou a začíst se do lehčího čtení. Na knihách od Lenky se mi líbí, že hrdinky nemají dokonalý život, příběh si na nic nehraje a jsou ukázány i strasti života, přesto Lenka nepoučuje - nechává čtenářky, aby si udělali vlastní názor, co je dobré a špatné.

Příběh je z letní prázdnin a já knihu taky četla o prázdninách. Kniha je podle mě ideální čtení k vodě, u kterého se pořádně zasmějete, protože o vtipné a trapné chvíle není nouze. A i když konec je docela předvídatelný, mě to nevadilo a knihu jsem si užila.

Hodnocení

Knihy od Lenky Lanczové mám ráda, hlavně ty o létu, i když v reálu mám nejraději zimu, ale o létu ráda čtu. Příběh o Kristýně hodnotím čtyřmi hvězdičkami a ráda si někdy knihu přečtu znovu, protože jsem se opravdu nasmála.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)