pátek 25. května 2012

Andělé noci

Autor: Lili St. Crow
Originální název: Strange angels
Ze série: Andělé noci
Díl: první
Nakladatel: BB/art
Počet stran: 272
Doba četby: 6 dnů

Oficiální anotace:
Skutečný svět je plný hrůz. Jen se zeptejte šestnáctileté osiřelé holky Dru Andersonové, drsňačky, která sama sejmula slušnou porci padouchů. Je ozbrojená, nebezpečná a připravená nejdřív zabíjet a teprve pak se ptát. Takže jí chvíli potrvá, než přijde na to, komu může důvěřovat... Dru Andersonová je "divná", kam až její paměť sahá. Cestuje s otcem od města k městu a loví strašidelné noční potvory. Je to zvláštní život, ale dobrý - dokud všechno nevybouchne v ledovém, zchátralém městě v Dakotě, když se jí kuchyňskými dveřmi vláme do domu hladový zombie. Osamocená a k smrti vyděšená Dru se ocitne v pasti, a bude potřebovat veškerý svůj důvtip a zkušenosti získané při tréninku, aby vyvázla živá. Příšery se rozhodly oplatit svým pronásledovatelům stejnou mincí, a tentokrát je na pořadu dne Dru. Šance na přežití? Mizivá až žádná. Pokud nevydrží do svítání, je po všem...

Stručný děj

Dru Andersonová se spolu se svým otcem stěhuje z města do města. Přesně tak, jak její otec potřebuje, protože loví všelijaké potvory, o kterých normální svět nemá ani páru.
Dru nikdy nebyla v bojové akci sama. Občas v boji odehrála malou roli. Nejčastěji když prováděla nějaké kouzlo.
Jednou se otec Dru vydá do boje. Něco zcela běžného, jenže tentokrát se všechno změní. Její otec se vrátí, ale jako zombie, které chce Dru zabít. A najednou je Dru na všechno sama a to je teprve začátek velké zkoušky, která se nazývá život.

Názory a dojmy

Jako první bych asi vychválila zpracování obálky. Konečně té modelce "žeru", že se jedná o bojovnici. Dále bych chtěla vyzdvihnout kouřové lemování u každé nové kapitoly. Mám ráda, když je kniha nějak specificky označená. Takže body nahoru.

Přejdeme k ději. Zpočátku jsem se horkotěžko sžila s Dru. Ale nebylo to kvůli jejímu nespisovnému jazyku. Sice nejsem zvyklá číst knihy psané nespisovně, ale přišlo mi to jako dobré oživení, protože mi přijde, že mnoho autorek se takhle bojí psát. S Dru jsem se nemohla sžít možná proto, že mi přišla taková nemastná neslaná. A doufám, že se v dalších dílech přesvědčím, jak moc jsem se mýlila. Ale musím říct, že mi Dru připadala jako jedna z nejlidštějších hrdinek. Víte proč? Co uděláte, když na vás zaútočí zombie nebo vlkodlak nebo jiná havěť? Já bych rozhodně brala nohy na ramena, stejně jako Dru.

Autorka pomalu staví Dru mezi dva kluky. Mezi Gravese a Chrise. Já sama nevím, komu mám fandit. Já jsem si oblíbila oba dva, protože každý z nich je jiný a oba mají něco do sebe. Ale možná o trošičku víc mám ráda Chrise.

Hodnocení

Od knihy jsem čekala hodně, ale nějak nadšená jsem z ní nebyla. O tom vypovídá i to, že jsem knihu na několik dní odložila a neměla jsem potřebu jí dočíst. V knize se neobjevila žádná velká akce. První díl byl spíše o seznamování s Dru a zavádění do děje. Takže jsem lehce zklamaná. Proto Andělé noci hodnotím třemi hvězdičkami.

Nejvíce mě mrzí, že přeložili polská slova. Na to jsem se hodně těšila, protože to knize dodává na exotice a knihu to krásně okoření.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)