čtvrtek 12. dubna 2012

Talisman

Autor: Nicholas Sparks
Originální název: The Lucky One
Ze série: samostatná kniha
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 336
Doba četby: 4 dny

Oficiální anotace:
Mariňák Logan Thibault na své misi v Iráku najde v písku fotografii usměvavé mladé ženy. Nikdo se po ní neshání, a tak si ji Logan vezme k sobě. Od té chvíle se ho začne až nápadně držet štěstí a stane se jeho talismanem.Když se vrátí zpět do Ameriky, je už přesvědčen o tom, že ta neznámá žena drží klíč k jeho osudu. Prochodí půl země, než ji nakonec najde, ale tím vše teprve začíná. Stane se křehká a zranitelná Elizabeth jeho opravdovým talismanem?

Stručný děj

Mariňák Logan Thibault je v na misi v Iráku. Po nezdařilé pokerové partii se jde projít na pláž a tam najde fotku líbezné blondýnky. Zdá se, že se po ní nikdo neshání, proto si fotografii nechá, fotka se stává podle jeho přítele Victora talismanem štěstí, kterého od nalezení fotky neopouští. S pocitem, že neznámé ženě, jejíž jméno začíná na E, něco dluží se jí vydává hledat.

Jde napříč několika státy Ameriky, pět měsíců mu trvá, než se dostane do Hamptonu, kde Elizabeth žije. Nechá se zaměstnat ve psí škole, kterou její babička Nana vlastní, aby byl blíž Beth a splatil svůj dluh.

Názory a dojmy

Hned začátek mě překvapil, myslela jsem si, že příběh bude začínat v Iráku, kde Logan fotku našel, ale zmýlila jsem se, Logan se skoro nacházel u cíle, ale nebojte se, o momenty z války ochuzeni nejsme, v příběhu se promítnou jako Loganovy vzpomínky.

Na co jsem si nemohla od začátku zvyknout je to, jak obyvatelé Hamptonu nedůvěřují cizincům. Prostě si vás chtějí hned zaškatulkovat a jestli se nějakým způsobem vymykáte, jsou z vás nervózní, div jim nenaskáčou pupínky. I když je Hampton popisován jako malé město, má devět tisíc obyvatel, což je zhruba stejně jako moje město a oni se tam skoro všichni znaj a vidí si do talíře… Možná je chyba ve mně, když neznám víc jak polovinu lidí, kteří se mnou žijou ve městě a ještě nevím o jejich životní situaci a problémech.

I Beth Loganovi zpočátku nedůvěřovala, ale její názor se později změnil, hlavně díky jejímu synovi Benovi, který v Loganovi a jeho psovi Zorovi našel kamaráda. Beth je skvělá máma, i když trochu moc starostlivá, ale všimla jsem si, že maminy z Ameriky jsou trochu hysterické.

Clayton (Bethin bývalý manžel) mi nesedl už od začátku, kdy pozoroval nahé studentky a pak se snažil na Logana vykopat nějakou botu. Ani jako otec se moc nepředvedl. I když jsem se ho snažila pochopit a trochu ho i chápu, ale stejně jeho výchovný prostředky mi nejdou do hlavy. On asi nezná Komenského, dítě se má chválit, Keithe! Abych řekla pravdu, ani mi ho na konci nebylo líto…

Nejraději jsem měla Nanu. Ta byla fakt suprová. Taková správná babča do nepohody.

Hodnocení

Knížka je vyloženě oddychová, tušíte, jak to skončí, i když u Nicholase Sparkse si nejste nikdy stoprocentně jistí. I tady mě závěr překvapil. Já knihu hodnotím dobrými třemi hvězdičkami.

Pro zajímavost teď jde do kin stejnojmenný film, kde v hlavních rolích hraje Taylor Schilling a Zac Efron, podle traileru to vypadá hodně podobný knize a celkem se na film těším.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)