pátek 13. dubna 2012

Magie spaluje

Autor: Ilona Andrews
Originální název: Magic Burns
Ze série: Kate Daniels
Díl: druhý
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 256
Doba četby: 2 dny

Oficiální anotace:
Když Atlantu zalije magie, má Kate jistotu, že velmi brzo bude mít dostatek práce. Živí se totiž likvidací "následků", které po sobě vlna magie vždy zanechá. A likvidace je naprosto přesný výraz - oživlého démona k smrti neukecáte…
Vlny paranormální energie obvykle zaplavují město a zase ustupují, podobné mořskému příboji. Ale jednou za sedm let nastane čas erupce, kdy se magie utrhne z řetězu. A tentokrát Kate stojí před problémem nevídaných rozměrů. Doslova božských.
I když vše zpočátku vypadalo na obyčejnou krádež. Smečce někdo uloupil cenné mapy a Kate vyrazila po stopě drzého zloděje. Velmi brzo však zjistila, že ukradené mapy jsou pouze prvním tahem v monumentální hře, která může skončit totální zkázou Atlanty a masakrem všech živých…

Stručný děj

Kate Daniels se objevuje opět na scéně, nechybí jí její prořízlá pusa ani odhodlání sprovodit ze světa veškerou havěť, která se snaží dobýt Atlantu.

Po bitvě, kde šlo Kate o život, by si zasloužila dovolenou, ale to si vybrala špatné povolání, protože magie nikdy nespí, navíc se blíží magická erupce, která svět zastihuje každých sedm let. Zpočátku to pro Kate nic neznamená, prostě erupci přečká doma, ale jako přítel Smečky je požádána o nalezení map, které jim někdo ukradl přímo před čenichem. Nejdřív se to jeví jako obyčejná krádež, ale Kate postupně zjišťuje, že bohyně Morrighan chce využít magickou erupci k tomu, aby mohla sestoupit na svět. A ke všemu není jediná bohyně, kterou to napadlo. Takže Kate se ocitá opět v průšvihu.

Názory a dojmy

Po přečtení prvního dílu jsem se okamžitě vrhla na ten druhý. (Znovu radím, jestli si tuhle sérii budete pořizovat, kupte si víc dílu najednou, protože na konci budete slintat po dalším. :))

Když ze začátku řekli, že jdou zneškodnit žháře, představovala jsem si, že podpálil nějaký domečky nebo třeba budovu parlamentu, ale on zapálil čtyři lidi. Tady vidíte, že kniha se s ničím nemazlí.

Kate jsem si oblíbila už v prvním dílu a na její ostrej slovník si zvykla. Ani v druhém díle nás nezklamala, i když ukázala, že i ona má srdce a není jí všechno jedno. Vzala si na starost sirotka Julii. Taky jsem si myslela, že v tomto díle dozvíme pravdu o původu Kate. Doufáte taky? No tak doufejte dál, možná v dalším dílu! A ohledně vztahu Kate a Currana, přečtěte si předchozí větu. Ne, i když jsem stále jako na trní, kdy ti dva to dají dohromady, je to vlastně to, co se mi na knize líbí - autorka rozhodně na ty dva nespěchá a nedovolí, aby skončili spolu hned jako v jiných sériích.

Bran mi ze začátku lezl za nervy, ale líbilo se mi, jak Kate provokoval. Řekla bych, že i Curranovi pěkně pocuchal nervy. Na konec jsem si ho oblíbila a je mi líto, jak skončil. Myslela jsem si, že by mohl do budoucna Curranovi srazit sebevědomí ohledně Kate.

Curran je pořádně sebevědomá a tvrdohlavá micinka. Ale já mu přesto fandím!

Hodnocení

Celou sérii jsem si oblíbila a stala se jednou z těch, kterou budu vychvalovat až do nebes. Pro ty, kteří stále ještě váhají, jestli se do série mají pustit - už nečekejte! Stojí to za to!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)