středa 25. ledna 2012

Knihy v mých myšlenkách (sezóna druhá): Zlodějka knih


V pořadí čtvrtý příspěvěk do projektu a dnes jsem si vybrala knihu Zlodějka knih od Markuse Zusaka. Knihu určitě doporučuju všem, kteří mají rádi dojemné příběhy.

Zlodějka knih

Markus Zusak


1. Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Četla jsem recenzi, kterou napsala Syki z Knižního doupěte a ta mě tak navnadila, že jsem po knize dlouho koukala a letos jsem si jí pořídila dodatečně k Vánocům.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Velcí hrdinové

3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Páni!
 

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Většinou bych spíš postavami nechtěla být, ale v téhle knize je to jinak. Rozhodně bych chtěla být Hansem - Lieselin adoptivní otec, respektive bych chtěla mít jeho povahu. On byl úžasným člověkem. Potrpím si na hrdinky, kteří své činy rozhodně nečinili pro slávu a té se jim (řekněme si to narovinu) nedostalo. Pro mě je hrdinou, stejně jako Schindler, o kterém byl natočen Schindlerův seznam.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Musím pochválit celou knihu, protože je úžasná. Netypické obsazení vypravěče. Řekněte, kolikrát jste se setkali s tím, že by vám vyprávěla sama Smrt? I námět knihy je dobrý, koho by nechytlo za srdce.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Konec! Vadilo mi, jak to všechno skončilo. I když v půli knihy prozdradí, jak to všechno skončí, řekla bych, že je to ještě horší. Přiznám se, brečela jsem.

7. Hodnocení
Knize dávám pět hvězdiček.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)