sobota 28. ledna 2012

Klub mrtvých

Autor: Charlaine Harris
Originální název: Club dead
Ze série: Pravá krev
Díl: třetí
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 256
Doba četby: 2 dny

Oficiální anotace:
Sookie Stackhouseová našla po boku svého upíra Billa jen krátké štěstí. Bill je unesen a držen v zajetí. Sookie musí vynaložit všechny své mimořádné schopnosti i známosti, které si vytvořila v podsvětí, aby Billa vypátrala a osvobodila ze smrtelných stříbrných řetězů. Ale když se nakonec vše podaří, není si vůbec jistá, zda ještě chce Billa zpátky...

Stručný děj

Sookie je opět vtažena do upířích záležitostí. Ne že by byla nucena, tentokrát to dělá dobrovolně - musí zachránit jejího milovaného Billa, kterého unesli a musí doufat, že Bill je pro únosce natolik potřebný, aby byl naživu. Vydává se na záchrannou akci pod taktovkou Erica a jako osobní bodyguard je jí přidělen vlkodlak Alcide a Sookie začíná pochybovat, jestli o Billa stále ještě stojí.

Postavy

Všimla jsem si, že většina postav prodělala od začátku příběhu aspoň malinkatou změnu. Ve více případech, nejde o pouhou malou změnu.

Sookie, u ní se projevila změna ze všech nejvíc. Už žádná ubrečená, ustrašená blondýnka, která se bojí svého okolí. Stala se z ní pořádná dračice, které se nebojí rozdávat rány a nenechá si nic líbit. Když si to tak vezmu, nemůžeme se jí divit, kdybych žila s upíry, taky by moje bojové schopnosti posílily.

Taky Jason - Sookiin bratr se nevyhnul změně, i když se moc v příběhu nevyskytuje, všimla jsem si jí. Už to není záletník, který nenechá na pokoji jedinou sukni. Světe div se, už pár měsíců má jednu a tu samou přítelkyni!

Netajím se tím, že nemám Billa ráda a po tomhle díle už vůbec ne. Jak to mohl Sookii udělat?! Napadá mě tolik nadávek na jeho osobu, ale ponechám si je radši pro sebe.

Můj názor

Na tenhle díl jsem se opravdu těšila, protože jsem si v druhém díle nakonec Sookii oblíbila a Erica taky a chtěla jsem vědět, jak to s nimi nakonec skončí. Kniha mě nezklamala, navíc se v blízkosti Sookie objevil další chlap, kterého jsem si oblíbila, tedy až na tu jeho slabost pro jeho bejvalku, ale nikdo není dokonalý…

Mám ale jednu výhradu ke knize, spíš k jejímu překladu. Vadilo mi, že si Sookie s Ericem vykala, což by samo o sobě nebylo nic zvláštního, ale v předchozím díle si tykali a já obě knihy četla hned po sobě, takže to pro mě byl trochu šok a do konce knihy jsem si na to nezvykla.

Knihu bych zařadila spíš do těch odpočinkových i přesto, že je tam akce, ale nepůsobila na mě tolik jako u jiných knih. Knihu hodnotím čtyřmi hvězdičkami jako předchozí díly.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)