úterý 22. listopadu 2011

Velikost XL

Další případ Heather Wellsové…

Autor: Meg Cabot
Originální název: Size 14 is not fat
Série: Heather Wells
Díl: druhý
Nakladatel: BB/art
Rok vydání: 2008
Počet stran: 303
Doba četby: 2 dny


Oficiální anotace:
Bývalá popová hvězda Heather Wellsová se ve svém novém životě, v němž pracuje jako zástupkyně vedoucího koleje při New York College, docela dobře zabydlela. Přinejmenším ji tato kariéra nenutí, aby své ne zrovna podvyživené tělo halila do trapně obepnutých modelů. Dokáže se dokonce (jakžtakž) vyrovnat i s nadcházející svatbou svého bývalého snoubence a kolegy v oboru, o níž novináři hovoří jako o nejúžasnější svatbě celebrit za posledních deset let. Zato jí dělá starosti situace, k níž došlo v menze na její koleji - první den semestru tam totiž jedna z roztleskávaček ztratila hlavu. (I když je to vlastně trochu jinak, hlava je vlastně to jediné, co se z ní našlo, zato beze stopy zmizel zbytek jejího těla.)

Heather je obklopená hysterickými studenty, navíc se jí u dveří náhle objeví otec, jehož právě propustili z vězení, a její bývalý přítel ji bombarduje telefonáty, o které ona ani v nejmenším nestojí. A tak Heather s radostí využije příležitosti zahrát si znovu na detektiva. Pokud se jí díky tomu podaří na chvíli zapomenout na osobní problémy - a pokud jí v téhle situaci bude zase stát po boku ten úžasný soukromý detektiv, který je vlastníkem domu, v němž Heather bydlí -, tím lépe. Jenže stopa vraha vede našeho plnoštíhlého amatérského detektiva v sukních do značně temných míst. A pokud si Heather nedá pozor, mohla by se z tohohle dobrodružství stát její labutí píseň.
 

Můj názor:
Meg Cabot je moje jedna z nejoblíbenějších spisovatelek, získala si mě úžasnou sérií Mediátor, proto jsem sáhla po další knihách od Meg. A opět nezklamala. Už při čtení prvního dílu jsem se ujistila, že Meg prostě psát umí. Její úžasný styl psaní si mě prostě získal.

Na koleji, kde pracuje Heather Wellsová, a kde "záhadně" padaly studentky do výtahové šachty, a které policie prohlásila za nešťastné nehody a nebýt Heather, vrah, její šílená šéfová, stále běhá na svobodě, a teď je to tady zase… Studenti ještě nezapomněli na přejmenování studentského domova na "Kolej smrti" a v menze se našla další mrtvola! A tentokrát je jasné, že se jedná o vraždu. Kdo by si sám dokázal uříznout hlavu a ještě ji uvařit?

Může vás vylekat to, že jedna z roztleskávaček bude zabita, ale rozhodně se nejedná o hororovou knihu. Je detektivní, ale rozhodně vtipná. Heather si mě získala hned ze začátku. Její často sarkastický až cynický pohled na svět mě dostává do kolen. Rozhodně to není žádná chudinka, která by stále za sebou potřebovala pomocnou ručku. To se mi právně na ní líbí nejvíc. Prostě hrdinka do nepohody.

Jenom mě stále mučí, jak si k sobě s Cooprem ne a ne najít cestu, i když to očividně mezi nimi jiskří, táhne je to k sobě, prostě oni patří k sobě. Proč si to teda nevyříkají a stále a stále to komplikují?

Cooper je miláček, ale stejně mi něco v něm chybí. Líbí se mi, ale ne že bych ho žrala (jako jiné mužské postavy z knih! :D). Možná mi v něm chybí trochu toho "hajzloství", za to jeho bratr Jordan ho má až dost a nepředstavitelně mi brká na nervy! Měl by si hošánek uvědomit, co vlastně chce.

Knihu obdaruji krásnými třemi hvězdičkami, protože je to velmi příjemná oddychovka, takže taky nečekejte jednu akci za druhou, ale kniha po přečtení ve vás zanechá příjemný pocit a já se nemůžu dočkat, až moje nožky zabloudí do knihovny a já si půjčím třetí díl, abych mohla tuhle sérii završit? Možná se dočkáme čtvrtého a pátého dílu... který by Meg měla psát?

Moje hodnocení:


  • Zdroj obrázků: weheartit.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)