Ze série: samostatná kniha
Díl: ---
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 280

Zjistíte, že je vám nevěrný. Odkráčíte středem, nebo začnete bojovat?
Mia je přesvědčená, že našla svou životní lásku. Toho pravého. Muže, se kterým zestárne. Tohle přece žena pozná, ne?
Textovka v Peteho telefonu ji krutě vyvede z omylu. Takže on má milenku... Jakmile přejde počáteční šok, Mia se rozhodne bojovat. Ne, nezahrne Peteho výčitkami ani ho neopustí. Vždyť oni dva patří k sobě! Plna odhodlání se snaží o své sokyni zjistit co nejvíc, aby ji mohla zničit. To by přece na jejím místě udělala každá.
Postupně se Mia začne zamotávat do vlastních lží i nastražených pastí a čím dál víc ohrožuje to, co původně chtěla zachránit. Posedlost je vskutku špatný rádce a Mia zanedlouho začne váhat, jestli se nedopustila největší chyby ve svém životě. Jak ale v zoufalství poznat, že už jsme zašli příliš daleko?

Už nějakou tu dobu čtu příběhy z edice Inteligentní romány pro inteligentní ženy a zatím jsem byla každou knihou mile překvapena a příběhy se mi líbily. Proto jsem si vybrala i tuhle novinku. Podle anotace a obálky jsem očekávala vtipnou knihu, která bude napsaná s nadhledem, ale opak byl pravdou ale i přes to, že kniha byla jiná než moje očekávání, se mi líbila.

Mia žije se svým několikaletým přítelem a je přesvědčená, že jejich vztah je perfektní a že se v nejbližší době vezmou. Veškerý volný čas tráví spolu, chodí do divadla, na výstavy, večeře, večer se spolu dívají na televizi… ale tuhle naprostou idylku naruší jediná esemeska. Ta esemeska přišla na mobil jejímu příteli a je z ní naprosto zřejmé, že Pete má milenku, o které Mia neměla ani nejmenší tušení. V tu chvíli si je stoprocentně jistá, že mu to jen tak neprojde. Užuž chce na Petea uhodit a říct mu, že o jeho románku ví, ale pak dostane geniální nápad – bude předstírat jako by nic a dokáže Peteovi, že je pro něj ta pravá.

Hlavní hrdinové mi ze začátku přišli moc fajn a líbili se mi, ale postupem času už mi tak super nepřišli. Hlavně teda Pete, který mi ze začátku přišel skvělý, ale pak se z něj vyklubal pořádný zmetek, kterého bych doma rozhodně nechtěla. Nejvíce mě iritovalo to, jak pořád lhal, zapíral a dokázal dělat jakože nic. Naopak pro Miino chování mám trochu větší pochopení, i když její posedlost byla pro mě občas nepochopitelná. Ale myslím, že autorka dokázala skvěle vystihnout psychiku podváděné ženy, která se rozhodne o muže bojovat a odpustit mu.

Nejvíce se mi na příběhu líbilo, jak moc je reálný. Několikrát jsem si během příběhu uvědomila, že se to může stát komukoli z nás… Příběh je napsán čtivě a poutavě, takže jsem ho přečetla během dvou dnů. Navíc je děj nepředvídatelný a nejednou mě překvapilo, co Mia vymyslela za lest a do jakých intrik se pustila a hlavně jsem byla napjatá, jestli jí to všechno projde a jak celý příběh skončí, protože jsem tušila, že to nemůže mít klasický happy end.

Jediné, co bych příběhu vytkla, je konec, který mě úplně zaskočil a zanechal mi v hlavě několik otázek. Ale na druhou stranu, to by měl být hlavní úkol knih, ne? A určitě bych ocenila pokračování nebo nějakou další zmínku o hrdinech v dalších knihách, protože by mě zajímalo, jak to s nimi je dál.

Od téhle knihy jsem očekávala něco jiného, ale nakonec jsem byla spokojená, takže knihu s čistým svědomím může doporučit všem, kteří mají takovéto romány rádi. Určitě vás nezklame a mile překvapí jako mě.

• Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • Zdroj obrázků: weheartit