sobota 17. května 2014

Hra na lež

Autor: Tess Stimson
Originální název: The Lying Game
Ze série: samostatná kniha
Díl: ---
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 296

„Být dobrým rodičem je mnohem těžší než být rodičem špatným, to mi věř.“

Oficiální anotace:
Některé věci je lepší nevědět...
Harriet Lockwoodová vždy věděla, že své dceři Florence nerozumí. Že si jedna k druhé neumí najít cestu a jejich pokusy o dialog jsou vlastně dvěma nesourodými monology. Nekonečný sled nedorozumění, trvalá rozladěnost. A pak jednoho dne Harriet zjistí, proč to tak je: dívka, kterou patnáct let vychovávala, není její biologická dcera.
Zoey Sandsová je pravým opakem energické Harriet. Ve svém chaotickém životě plném nejistot má jediný pevný bod: dceru Nell. A teď na jejím prahu stojí nějaká cizí ženská a tvrdí, že Nell není její? To přece nemůže být pravda!
Ukáže se, že je to pravda. Ale co teď s ní? Nešťastná shoda okolností, která se odehrála před patnácti lety, teď zásadním způsobem ovlivní životy dvou rodin. Nic už nebude jako dřív. A nikdo vlastně nebude vědět, jestli se on sám zachoval správně...

Stručný děj

Harriet Lockwoodová žije se svou rodinou ve Vermontu, kde vede život, jaký by jí mohla spousta žen závidět – má skvělého manžela, krásný dům a čtyři zdravé děti. Avšak se svou jedinou dcerou si moc nerozumí, i když by si moc přála, aby mohly být s Florence kamarádky. Všechno do sebe začne zapadat, když si jednoho dne Florence poraní nohu a v nemocnici Harriet zjistí věc, která všechno změní – Florence, ta, kterou celých patnáct let vychovávala a snažila se s ní sblížit, není její dcera. V tu chvíli je Harriet pevně rozhodnuta, že najde svou biologickou dceru a to za každou cenu.


„… Všichni chceme vědě, odkud pocházíme a co jsme zač, ne? Jen se koukni na všechny ty televizní programy a webovou o předcích a rodokmenech a tak. Jenomže nic z toho ve skutečnosti rodinu nedělá, nezáleží na tom, kdo má stejné geny jako ty. Jde o to, koho miluješ. A kdo miluje tebe.“

Názory a dojmy

Asi před půl rokem jsem přečetla svou první knihu od Tess Stimson. Kniha se mi natolik líbila a dostala mě, že jsem si musela přečíst i tuhle novinku, do které jsem se začetla téměř okamžitě a rozhodně mě nezklamala. Dokonce mě okouzlila víc, než Co je tvoje, je i moje.  

I tentokrát je děj vyprávěn z několika pohledů – minimálně z pěti -, ale nemusíte mít obavy, že byste se v příběhu mohli ztrácet. Všechno je skvěle napsané, promyšlené a řekla bych, že právě tohle knížku dělá zajímavou a originální. Navíc je super, podívat se do hlavy všem hrdinům a zjistit, co si doopravdy myslí a jak se na celou věc dívají.

Ještě se mi nikdy nestalo, abych si v knize oblíbila všechny postavy a zároveň, aby mě tak moc vytáčely – nechápejte mě špatně, to není nic, co by bylo na závadu, prostě postavy působily opravdu reálně a chovaly se jako normální lidé nebo si aspoň dokážu představit, že by se tak někdo mohl chovat. Například Zoey mi přišla od začátku super, ale postupem času ze začaly objevovat její chyby a už mi tak skvělá nepřipadala. Prostě zase mi autorka ukázala, že není všechno tak, jak se na první pohled zdá a nic není černobílé.

Největší plus dávám knize za autorčin styl psaní. Příběh je čtivý, chytlavý, napínavý a nepředvídatelný – několikrát jsem zůstala překvapeně koukat a snažila jsem se rozdýchat to, co si pro nás autorka připravila a rozhodně své čtenáře nešetřila. Navíc postavy jsou skvěle propracovány a jak už jsem se zmínila, působí přirozeně, reálně a jsou lidské. Navíc oceňuji, že se Tess nebojí pouštět do ošemetných témat a nechává čtenářovi prostor, aby si na celou věc udělal svůj vlastní názor a neříká, co je dobré a co špatné.

Možná trochu mě zklamal závěr knihy, který byl hodně napínavý, ale v jedné věci, si to podle mě, autorka trochu ulehčila. Ale aspoň tak kniha skončila podle mého přání.

Hodnocení

Pokud jste už četli nějakou knihu od Tess Stimson a líbila se vám, tak vám určitě doporučuji i Hru na lež. A těm, kteří ještě neměli tu čest její knihy číst, by Tess rozhodně neměli přehlížet a měli by ji dát šanci, protože to stojí za to. Já dávám téhle knize plný počet hvězdiček a těším se, až si budu moct přečíst další knihu od téhle skvělé autorky. 



  • Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • Zdroj obrázků: weheartit

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)