úterý 4. března 2014

Vzkříšení

Autor: L. J. Smith
Originální název: Destiny Rosiny
Ze série: Upíří deníky
Díl: čtrnáctý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 384

Oficiální anotace:
Nejhrozivější z Prvorozených upírů Klaus byl přivolán z temnoty a začíná šířit zkázu v kampusu školy. Elena se společně s ostatními pouští do nerovného boje. Klaus se jí a Stefanovi chce mstít za to, že se ho pokusili již dříve zničit. Podaří se zlo porazit jednou provždy? Co když se najednou objeví Stefanova první láska Katherine?

Stručný děj

Elena a její přátelé si mysleli, že se jim úspěšně povedlo zastavit Ethana, který vytvořil ve spolku Vitale spoustu nových upírů, a snažil se vzkřísit prvorozeného upíra. Celá skupina má plné ruce práce se zadržováním a bojováním s novými upíry, kteří se potulují kolem kampusu a ohrožují studenty, že si ani nevšimnou, že tělo Ethana zmizelo. Až později jim dojde, že Ethan přežil, a přivedl Klause zpět a jim nezbude nic jiného, než ho zastavit, než ublíží spoustě lidem.


Názory a dojmy

Tato kniha je již čtrnáctým dílem Upířích deníků, skoro je to až neuvěřitelné. Sama nevím, co mě u téhle série drží, asi se nechci vzdát, když už jsem do ní jednou pustila. I když se musím přiznat, že jsem s tím několikrát chtěla seknout… Ale jsem docela ráda, že jsem vydržela, protože během posledních dílů se série opravdu zvedla a tenhle díl mě příjemně překvapil.

Příběh začíná tam, kde v předcházejícím díle skončil. Tedy, nacházíme se v kampusu vysoké školy a už od začátku se něco děje, takže se při čtení nenudíte, aspoň co se týká měřítka Upířích deníků.

Setkáváme se se známou starou partou a jako bonus se k ní připojí smečka vlkodlaků vedená Zanderem. Což mi ani moc nevadilo, protože vlkodlaci tam neměli moc prostoru, občas se do popředí dostal Zander, když byl s Bonnií. Příjemně mě překvapilo, že od začátku série všichni dospěli, dokonce i Bonnie, která mi v předchozích dílech lezla šíleně na nervy, teď už to bylo daleko lepší a neznepříjemňovala mi čtení.

I když jsem si jisto jistě myslela, že mě tahle série už ničím nemůže překvapit, v tomto díle jsem se přesvědčila, že jsem se mýlila. Během čtení se mi několikrát stalo, že jsem zůstala zírat a musím říct, že mě autorka párkrát příjemně překvapila. I když ten závěr mi přišel trochu přitažený za vlasy ale budiž.

Ale snad největší radost mi udělalo, že se v příběhu (zatím) objevují jen upíři a vlkodlaci. Nechci už vidět žádné liškodlaky, šílené děti a tak podobně. Trochu se bojím, že se v budoucnu opět setkáme se Strážkyněmi, které nemám moc ráda, a všechno kolem nich mi připadá trochu padlé na hlavu. Snad se příběh bude i nadále točit kolem těchto nadpřirozených potvůrek, i když v Upířích deníkách se může stát opravdu všechno, takže si netroufám tipovat, co by se mohlo odehrát dál.

Hodnocení

Za mě musím knihu pochválit, protože mě opravdu překvapila a pro mě je to nejlepší díl z celé série. Je docela smutné, že se série začala zlepšovat až po takovéhle době, kdy ztratila spoustu svých fanoušků. Myslím, že sérii prospělo, že se díly přestaly dělit na dva kusy a jsou hezky spojené. 



  • Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • Zdroj obrázků: weheartit

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)