čtvrtek 11. července 2013

Zvrácené myšlenky


Autor: Andrea Kane
Originální název: Twisted
Ze série: FBI
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 360

Oficiální anotace:
Agentka FBI Sloane Burbanková je mimo aktivní službu. Když se ale dozví o zmizení své kamarádky z dětství, chce se okamžitě zapojit do pátrání. Vedením případu je pověřen Derek Parker – bývalý přítel Sloane, se kterým se nerozešli v dobrém. Dochází k dalším únosům, některé ženy jsou následně brutálně zavražděny. Sloane a Dereka nakonec zavedou všechny stopy k jedinému deviantnímu pachateli. Kdo bude jeho další obětí?


Stručný děj

Bývalá agentka FBI Sloane Burbanková je postavena mimo službu kvůli zranění, které utrpěla při zatýkání jednoho zločince. Ale když se dozví o zmizení své kamarádky z dětství, neváhá ani vteřinu a vrhá se po hlavě do vyšetřování. Sloane trochu zarazí, že by měla pracovat se svým bývalým přítelem Derekem, se kterým se nerozešla v dobrým. Ale ve městě zmizely další ženy a tak Sloane nezbývá nic jiného než s Derekem spolupracovat a vypátrat pachatele.

Názory a dojmy

Asi před půl rokem jsem četla druhý díl o Sloane, který se mi velmi líbil. Autorka umí vytvořit skvělou detektivku, která umí čtenáře zaujmout a napnout. A pokud se vám líbila kniha Napsáno krví, budou se vám líbit i Zvrácené myšlenky.

Hlavní hrdinkou je agentka FBI Sloane, která je momentálně indisponovaná - při zatýkání ji jeden z pachatelů poranil ruku a je velkým úspěchem, když v ruce udrží skleničku, natož aby držela zbraň a mohla z ní vystřelit. Proto je mimo službu FBI, ale protože je tvrdohlavá, najde si cestičku zpátky a pokouší se vyšetřit případ unesených žen.

Hned, jak jsem začala číst, mě překvapilo, že část děje je vyprávěna z pohledu psychopata, který unáší ženy. Byla jsem tím ze začátku zaskočená, protože nejsem na to zvyklá, ale musím říct, že autorka zvládla popsat myšlení psychopata dobře – nejednou mi přeběhl mráz po zádech.

Co se týče zápletky, tak mě zaujala více než v minulém díle. Čtení bylo více napínavý, mělo spád a akci. Několikrát jsem přemýšlela, jestli se autorka nepohybuje v okruzích FBI nebo jiného orgánu, protože mi přijde, že toho zná strašně moc. Já se o tyhle věci moc nezajímám, takže 
nevím, jestli se dají lehce najít nebo musela provést hlubší průzkum. Každopádně pro mě to byl přínos a něco nového jsem se dozvěděla. Hodně oceňuji přehled zkratek, který je na začátku knihy, protože bez něj bych byla ztracená a kromě SWAT, bych si musela každou organizaci vyhledat na internetu.

Děj knihy byl trochu předvídatelný, každý druhý čtenář dokáže odhadnout, o co pachatelovi jde a co má za lubem. Ale druhá věc je odhalit o koho by se mohlo jednat. Já jsem na to nepřišla, teda přišla, ale asi deset stránek než to došlo i Sloane, takže mě autorka dokázala pořádně zmást a za to dávám velké plus.

Asi jediným negativem je závěr knihy, který mě zklamal i u minulého dílu. Přišlo mi to ukončené tak náhle a čtenář nemá možnost dozvědět se, jak to dopadlo s pachatelem a jaký trest si odnesl. Najednou bylo všechno vyřešeno, epilog, tečka.

Hodnocení

Mně se kniha hodně líbila. Autorka umí napsat zajímavý, tvrdý příběh, ve kterém se nebojí použít násilí. Určitě existují i lepší detektivky, ale mě kniha zaujala a čtení jsem si užila. Všem, kterým se líbilo Napsáno krví, bych tuto knihu doporučila – nebudete zklamaní. Dávám knize plný počet hvězdiček a doufám, že se na našich pultech objeví i další knihy od Andrey Kane, ráda bych si je přečetla.





  • Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • Zdroj obrázků: Deviantart

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)