Setkání s duchem

Autor: Stacey Kade
Originální název: The Ghost and The Ghot
Ze série: Mezi nebem a zemí
Díl: první
Počet stran: 216

Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Alona měla všechno –  byla nejoblíbenější roztleskávačkou ve škole, měla skvělého přítele, přátele, každý chtěl být jako ona, jenže… teď je mrtvá, zachycena v našem světě jako duch. Zdá se, že jí nikdo neslyší až na outsidera Willa, který je ve škole za „toho cvoka“. Alona by se k němu dřív nepřiblížila na deset metrů, ale on je jediný, který může Aloně pomoct, a ona to moc dobře ví. Ale touha vědět, proč tady zůstala a neodešla do bílého světla ji přemůže, a s Willem začne spolupracovat.

Postavy

Hlavní hrdinkou je Alona Dareová, která je teď duch, přízrak. Myslela si, že měla všechno a byla u všech oblíbená, ale hned po své smrti si uvědomuje, že život ducha není až tak super – její kamarádka a přítel, kteří se nesnášeli, se vlastně mají rádi až moc; rádoby přátele jí pomlouvají na každém kroku a to si ještě ani neotřeli slzy z jejího pohřbu.

Naopak hlavní hrdina Will Killian je úplný opak Alony. Jeho rodina se rozpadá; za patami má psychiatra, který čeká na sebemenší podnět, aby ho mohl zavřít do blázince; a nemá hromady přátel, ale za to se za ním táhnou zástupy mrtvých, kteří potřebují od něj pomoct a je jim jedno, že by Will chtěl být aspoň na chvilku normální kluk a v klidu odmaturovat.

Alona představovala obraz typické, úspěšné, americké holky – byla blondýna, roztleskávačka s nosánkem nahoru a jde si tvrdě za svým, klidně i přes mrtvoly. Ale kupodivu mi její namyšlené chováni nevadilo, autorka to umí podat tak, že Aloně musí každý zobat z ruky a oblíbit si ji. Naopak Will se všem stranil, strčil sluchátka do uší a nejšťastnější byl, když na něj nikdo nemluvil. Oba jsou tolik rozdílní a přesto jsem si oba oblíbila.

Této knihy jsem si všimla už před nějakou dobu, kdy mě zaujala svou obálkou a chtěla jsem si ji moc přečíst, jenže ještě si netroufnu na knihy v angličtině, a proto jsem byla strašně ráda, když jsem viděla, že tahle knihy vyjde i u nás.

Asi největší plus knihy je autorčin styl, bez toho by kniha nebyla ono a byla by prostě dalším průměrným čtením. Líbí se mi, jak je všechno poddané s lehkostí a s trochou nadhledu. Přeci jenom by to mohla být smutná kniha – vždyť Alona umřela, ale přesto jsem se u knihy bavila a mám ji zaškatulkovanou v poličce s nadpisem „ty veselé knihy“.

Pokud očekáváte napínavý příběh plný akce a bojů, tak radši šáhněte po jiné knize. Tady moc akce není, jen trochu na konci, ale přesto jsem se nemohla od knihy odtrhnout a nejraději bych ji přečetla na jeden zátah, bohužel školní povinnosti mi to neumožnily. Ani mi nevadilo střídání pohledů mezi Alonou a Willem, naopak aspoň jsem se dostala do obou hlav hrdinů a mohli jsme zjistit, jak to vnímá i ten druhý a nemuseli jsme jen střílet na černo.

Ještě bych chtěla ocenit, že nakladatelství ponechalo originální obálku, která je úžasná. Škoda, že název nejde přeložit tak, aby byl šmrncovní jako v angličtině, ale nedá se nic dělat, čeština nemůže být krásná po všech stránkách.

Námět knihy je zajímavý a dobře zpracovaný. Jedna z první knih, kterou jsem četla, byla Mediátor, který je založen na stejném principu, takže jsem se ani moc nedivila, že jsem si tuhle knihu zamilovala, i když to není nic světoborného. Ale přesto jsem z knihy nadšená a bez váhání dávám plný počet. Všem, kteří příběh o Aloně a Willovi ještě nečetli a mají rádi veselé, vtipné vyprávění, knihu doporučuji.

• Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • zdroj obrázků: weheartit