Autor: L. J. Smith
Originální název: The Vampire Diaries: The Hunters - vol.1 Phantom
Ze série: Upíří deníky
Díl: jedenáctý
Počet stran: 216

Ona je středem jeho světa, ale zároveň si uvědomil, že on neznamená to samé pro ni.

Elena a její přátelé zachránili své město Fell's Church před zlými silami. Zaplatili za to ale vysokou cenu: Damon je mrtvý. Jeho smrt všechno změnila, Elena a Stefan mohou být totiž konečně spolu. Bude však Elena schopná na Damona zapomenout? V jejích snech k ní Damon promlouvá a varuje ji, že se blíží další nebezpečí. Temné síly, které napadají přímo lidská srdce. Dokáže se jim Elena a její blízcí ubránit?

Po setkání se Strážkyněmi mají slíbenou Elena a její kamarádi, až na Damona, novou šanci žít tak, jako před příchodem kitsune do Fell’s Church. A opravdu se tak děje. Elena se probudí ve své posteli v domě své tety, úspěšně zakončila střední školu a momentálně se chystá na vysokou. Nikdo z obyvatel si nepamatuje, že by Elena zemřela, nebo že by ve městě probíhala bitva mezi rodiči a dětmi. Ovšem Fell’s Church je magnetem pro nadpřirozeno a proto parta opět dostala do smrtelného nebezpečí.

Postavy

Nebyla by to Elena, kdyby konečně věděla, co chce. Pořád se nemůže rozhodnout a stojí mezi oběma bratry a tápe, kterého miluje více, i přestože Damon zemřel při záchraně Bonnie. Trochu jsem očekávala, že se Elena změní. Bude víc milovat svůj život, rodinu a přátelé, ale připadalo mi, že by se nejradši vyvlékla ze všeho, co se týkalo rodiny a její zájem byl jen nucený a hraný.

Nejvíce mi vadila Bonnie, která stále na Elenu žárlila a ohrožovala své přátele tím, že se chovala více dětinsky než obvykle. I když si myslím, že za to tak trochu nemohla a její chování bylo ovlivněno tím, co po nich jde.

Byla jsem ráda, že se v sérii objevily staré postavy. Malou Margaret jsem si oblíbila hned na začátku - kdysi dávno, kdy série u nás začala vycházet. Také Alaric se vrátil, za což jsem byla ráda, i když mám tuhle postavu ráda hlavně díky seriálovému zpracování.

Bylo pro mě trochu překvapením, že byly napsány i další díly, protože v přechodím díle bylo všechno vyřešeno a autorka měla šanci sérii ukončit. Ale rozhodla se pokračovat a jsem zvědavá, co si navymýšlí dál, protože nerada bych četla o dětech, kteří si ukusují jazyk, protože to bylo dost nechutné. Byla jsem na jednu stranu ráda, že autorka začala s čistým štítem a vlastně se všechno vrátilo do „normálu“. Nikde ani stopa po liškodlacích.

V tomhle dílu mi opět chyběla akce, jako v každém lichém dílu. Je to způsobeno tím, že originální díl je u nás rozdělen na dva a tak je první část nudná a nezáživná – příprava písečku na další boj, a v druhém díle to většinou vypukne už v první třetině knihy. Možná by bylo lepší, kdyby nakladatelství knihy nerozdělovalo, protože čtenář by měl lepší zážitek a nebyla by série rozdělena na „nudné díly“ a „akčnější díly“.

Trochu mě zklamalo, že se situace s Meredithinou minulostí vyřešila, když je Strážkyně vrátili. Meredith má nakonec normálního bratra, se kterým se nestýká a ani se jí v krvi neprohání upíří krev. Těšila jsem se, že bychom se mohli dozvědět o její minulosti víc a třeba se vydat po stopách jejího bratra… ale zase nic. Autorka si to opět ulehčila.

Vím, že spousta čtenářů na sérii už dávno zanevřela. I já jsem si myslela, že s ní seknu, ale zase jsem se k ní vrátila a řekla jsem si, že už jí dočtu, i když to pravděpodobně nějakou dobu potrvá. Druhá šance patří k těm oddechovějším, rozjezdovým dílům série. Kniha se čte velmi dobře a rychle. Četba je záležitostí jednoho odpoledne a vypadá to, že v dalším díle se objeví víc napětí a akce. Nějak jsem se nemohla rozhodnout, jak knihu ohodnotit. Nejraději bych ji dala dvě a půl hvězdičky, jenže já půlky nedávám, takže nakonec dám jen dvě.