neděle 3. února 2013

Nalezený milenec

Autor: J. R. Ward
Originální název: Lover Revealed
Ze série: Bratrstvo černé dýky
Díl: čtvrtý
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 520

Oficiální anotace:
Butch O'Neal má povahu bojovníka. Bývalý policista oddělení vražd je jediným člověkem, jemuž byl umožněn přístup do nejužšího kruhu Bratrstva černé dýky. A touží se ponořit ještě hlouběji do světa upírů a zúčastnit se jejich války. Nemá co ztratit, jeho srdce patří upírce, aristokratické krásce, která je ale beznadějně nedostižná. Když ji nemůže mít, může alespoň bojovat po boku Bratrstva.
Při záchraně jedné upírky se však Butch stane obětí nejtemnějších nepřátelských sil a na prahu smrti je ponechán svému osudu. Bratrsvo ho však šťastnou náhodou nalezne a jediný způsob, jak jej přivést zpátky k životu se zdá být Marissina láska, ale není jisté, zda ho dokáže zachránit.

Stručný děj

Bývalý policista Butch O'Neal už nějaký ten pátek bydlí u Bratrstva. Zpočátku u upírů bydlel z donucení, ale postupem času našel v bojovnících novou rodinu, přátelé a mezi upíry našel i svou lásku Marissu, se kterou ukončil svůj vztah ještě dřív než mohl pořádně začít. Se členy Bratrstva se natolik sžil a získal jejich důvěru, že s nimi může chodit i do boje proti Bezduchým, a právě kvůli jeho spojitosti s bojovníky ho Bezduší unesou, ublíží mu, a když ho najdou, je na tom velice špatně. Ale vše zlé je k něčemu dobré - v nemocnici se opět potká s Marissou a může znovu usilovat o její srdce.


Názory a dojmy

Už je to nějaký ten pátek, kdy jsem četla třetí díl Bratrstva černé dýky, možná více jak rok. Série není žádný velký trhák, nad kterým byste po dočtení hluboce dumaly, ale jedná se o příběh, který stejně nemůžete odložit, i když vám chvilkami přijde hodně přitažený za vlasy. Je to tím, že autorka umí psát hodně čtivě.

Přestože sledujeme paralelně příběhy několika postav, čtvrtý díl patří Butcheovi a Marisse. Butch až do doby, než se stal součástí Bratrstva, pracoval u policie, kde odváděl tu špinavější práci. S trochou nadsázky bych mohla říct, že to byl takový padouch v uniformě, který se nebojí prolévat hrdlo litry alkoholu a nezávazný sex mu také není neznámý. Až potom co se dostane do jádra Bratrstva, se jeho život obrátí o sto osmdesát stupňů a může za to především bývalá Wrathova shellan Marissa, do které se zamiluje a celý jeho svět se začne točit kolem ní.

Milá hlavního hrdiny Marissa patří do vysoce postavené aristokratské rodiny a je pod dohledem svého staršího bratra. Zpočátku je Marissa zakřiknutá, spíš pozoruje své okolí a dělá si svůj tichý názor, který nikdy nevysloví nahlas, a dělá to, co se od ženy jejího postavení očekává. Postupem času do ní autorka po malých dávkách vpouští emancipovanost a nakonec se z Marissy stává silná žena, která se nestydí za svůj názor a přerovnává svůj žebříček hodnot a zjišťuje, že postavení rodiny není to nejdůležitější.

Na celé knize se mi líbí, že se autorka nedrží jen dvou hlavních hrdinů, ale současně rozvíjí příběh dalších hrdinů a připravuje si píseček do budoucna a tím pádem vyprávění může postupovat dopředu a nezasekne se na jednou místě, které by bylo podáno různými pohledy. Co bych v knize nemusela mít, jsou pasáže s Bezduchými, které mi přijdou nudné a nejraději bych je přeskočila. Chápu, že to má hlubší význam a budete mít velký dopad do budoucna, ale nerada vidím svět očima Pana X.

Ale až na scény s Bezduchými kniha není nudná. Čtení mě bavilo, i když jsme se ze začátku žádné větší akce nedočkali, přesto jsem hltala jednu stránku za druhou. I v tomto díle se dočkáme hodně sexuálních scén, že jsem se kolikrát divila, proč mi čtečka ještě nevzplála. Celou sérii bych přirovnala k harlekýnkám s prvky nadpřirozena, aby to mělo šmrnc. Kupodivu mi to nevadí, protože Ward v tom umí chodit a umí to dobře podat.

Poslední co bych vytkla je to, že kostra příběhů je vesměs stejná. Přečetla jsem teprve čtyři díly z deseti (?) a už jsem si toho všimla. Viděla bych to asi takhle: najdou se, zamilujou se - užívají si skvělý sex, při čemž se statný rváč a drsoň mění na beránka -, objeví se první spor, rozejdou se - někdo udělá velké gesto, všechno se beze slova přejde a žijí spolu šťastně až na věky.

Hodnocení

Čtvrtý díl byl pro mě zatím nejslabší z celé série, zatím u mě těžce vede třetí. Proto dám knize tři hvězdičky s tím, že se těším na další díl, protože bude o Vishousovi, kterého mám ráda a jsem na vyprávění o něm hodně zvědavá, snad mě nezklame.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)