středa 17. října 2012

Padlí andělé & Leviatan

Autor: Thomas E. Sniegoski
Originální název: The fallen
Ze série: Padlí andělé
Díl: první
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 416

Oficiální anotace:
Aaron Corbet je celkem normální kluk, trochu samotář, sirotek s problematickou minulostí, který ale doufá, že snad konečně našel náhradní rodinu, přátele i smysl života. To všechno se ale změní na jeho osmnácté narozeniny; začne najednou rozumět portugalštině, latině, a dokonce i svému psovi, a jeho závěr je celkem logický - totálně se zbláznil! Pak se ale objeví dva velice podivní muži, kteří se ho snaží varovat před nebezpečím, jež mu hrozí, a navíc mu prozradí, že je Nephilim - syn smrtelnice a anděla, padlého anděla. Aaron se to pokouší odmítnout a popírá své nadpřirozené schopnosti. Ale musí se se svým dědictvím vyrovnat - a to rychle. Temné síly nabývají na moci a jsou odhodlány jej zničit… A tak začíná příběh plný zvratů, utrpení, andělů a odvěkého boje dobra a zla.

Stručný děj

Aaron Corbet neměl lehký život - s matkou se nikdy neviděl a putoval od jedné pěstounské rodiny ke druhé. Až u Stanleyových našel domov, kde přijal náhradní rodiče za své, a mohl žít a řešit různé trable jako normální kluk. Až do Aaronových osmnáctin to tak bylo, ale na své narozeniny začal rozumět cizím jazykům, které se nikdy neučil, a dokonce se začal bavit se svým psem. A jako bonus se setká se staříkem, který o sobě tvrdí, že je padlý anděl a Aaron je nephilim. Aaron tomu zpočátku nechce věřit, ale síla, která v něm spí, se probouzí k životu, a je jen na Aaronovi, jestli ji zkrotí.


Názory a dojmy

Tak trochu jsem se bála, jak se vžiju do příběhu, když je o klukovi. Nakonec se to vyřešilo samo, protože kniha je psaná ve třetí osobě a četla se mi fakt dobře, i když jsem ji četla o hodně dýl něž jsem zamýšlela a než jsem s tím počítala.

První část se mi fakt líbila. Sama jsem byla nadšená a zvědavá, co si autor pro Aarona přichystal a bavilo mě prozírat do andělského světa, i když příběhy o andělích nejsou mým šálkem kávy. Ne že bych je neměla ráda, ale nějak do nich nevidím, takže jsem se ráda něco dozvěděla.

Z první části jsem byla nadšená a fakt jsem se při četbě bavila, ale s druhou částí už to bylo horší. Tak nějak jsem očekávala, že se všechno bude točit kolem andělů a záchranné mise. Zpočátku to tak i vypadalo, ale nakonec jako by Aaron zapomněl, proč všechno dělá a co si stanovil za úkol, a najednou se staral o jiný věci.

I když hlavním hrdinou je muž, sedl mi více než jiné hrdinky. Aaron byl hodně plachý, ale byl roztomilý, příjemná změna po všech těch sebevědomých chlapů, kteří přesně vědí, co hrdinka chce. Překvapilo mě, jak se vším vyrovnal, zareagoval jako pravý smrtelník - nejdříve všechno odmítal a nechtěl přijmout pravdu, ale ta si ho nakonec našla. Já bych se asi zbláznila. I když někdy si fakt stál na vedení a svoje schopnosti nechtěl použít, i když mu šlo o život.

Nejvíc mi však k srdci přirostl Gabriel - Aaronův pes. On byl kouzelný, zlatíčko. Kolikrát jsem se musela pousmát nad jeho myšlenkami, on byl doopravdy jak malý dítě. Když málem umřel, tak jsem prožívala šok a modlila se, aby zůstal na živu, jinak bych snad knížku dala na nějakou dobu k ledu.

Vykulená jsem byla z toho, jak se andělé z Mocností chovali. Zarážela mě jejich krutost, až do téhle doby jsem měla anděly zafixovaný jako hodná stvoření, kteří hrají na harfu…

Hodnocení

Hodně dlouho jsem se rozhodovala. Chtěla jsem dát čtyři hvězdičky, ale Leviatan mě zklamal a tak jsem musela strhnout jednu hvězdičku.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)