pondělí 2. července 2012

Vůně deště

Autor: Lenka Lanczová
Originální název: Vůně deště
Ze série: samostatná kniha
Nakladatelství: Víkend
Počet stran: 304
Doba četby: 2 dny

Oficiální anotace:
Třeťačka Pavla žije společně s rozvedenou maminkou ve starém klidném bytě v centru města, studuje na zdravotním lyceu, věnuje se svým koníčkům, má fajn kamarádky i pár dobrých přátel a na starosti pouze to, kam jít o víkendu zapařit či kde sehnat prima kluka, do kterého by se mohla zamilovat, aby kámoškám a jejich klukům nedělala křena. Velkou naději skýtá David, slibně se rozvíjející známost přes internet, se kterým se prozatím osobně nesešla. Ve chvíli, kdy se máma rozhodne vyřešit bytový problém přestěhováním ke svému příteli, vdovci se čtyřmi dětmi, je po klidu a vše vzhůru nohama. Pavla rázem není jedináček a její noví potenciální sourozenci dělají vše pro to, aby jim bydlení ve Vesně, vile na samotě za městem, co nejvíc znepříjemnili. A aby všeho nebylo málo, objeví se kluk, který by mohl být tím pravým, kdyby … Kdyby tu nebyla spousta dalších problémů a komplikací - a také jeden pořádný malér, do kterého Pavla spadne po hlavě. Román o hledání a potřebě lásky a také o průšvizích a chybách, kterými se ne vždy člověk učí.

Stručný děj

Zdravotnice Pavla Mokrá se musí nedobrovolně přestěhovat k příteli své matky, když se majitel bytu, ve kterém doposavad s matkou žily, znenadání vrátil z Ameriky. Nejenže matčina chotě Libora nezná, navíc Pavla, doteď jedináček, získá čtyři sourozence, velkou Vesnu na konci světa, daleko od bakovské civilizace a jako bonus v domě bydlí protivná "tetička", která jim život ve Vesně hodně okoření.
 

Dívčí romány

Abych řekla pravdu, nemám ráda dívčí romány a nikdy mít asi nebudu, pokud nenarazím na druhou Lenku, protože dívčí romány čtu pouze od ní. Lenka Lanczová napsala už přes padesát románů, což je velmi úctyhodné číslo, za které zaslouží velkou pochvalu.

Důvod proč čtu knížky pro holky jen od Lenky Lanczové je jednoduchý - je to jejím stylem psaním, který je velice čtivý. Nic vám nevnucuje, nepoučuje. Každá hrdinka je originální a má své problémy, které nesouvisí jen s láskou, ale i s běžným životem.

Názory a dojmy

Už podle anotace mě kniha zaujala, protože jsem jedináček a dříve jsou chtěla spoustu sourozenců. Žrala jsem film Dvanáct do tuctu.

S hlavní hrdinkou Pavlušou jsem se z počátku hledala, ale nakonec jsem si ji oblíbila. Litovala jsem ji, ona je prostě magnet na trapasy. Často jsem se chytala za hlavu a kroutila s ní, jak mi bylo trapně za ní.

Nejvíce jsem si oblíbila malého Vítka, který v knize moc prostoru neměl, škoda. Přišel mi o tolik rozumnější než rozmazlená dvojčata. A jeho smysl pro týmové hráčství byl roztomilý.

Tetička Marta byla stará zapšklá fúrie, která mi neskutečně lezla na nervy. Vyhodila bych jí z baráku na dvě doby. Ani by si nestačila zabalit. Taky lezli na nervy Pavlini pedantští prarodiče. Ale i takoví lidé k životu patří.

Hodnocení

Kniha se mi velmi líbila, jedná se o mojí nejoblíbenější od Lenky Lanczové. Kniha je vtipná, a o Pavliny trapasy opravdu není nouze. I přesto ten konec, který se mi nelíbil stejně jako Marianovi, dávám knize plný počet hvězdiček. 



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)