neděle 23. září 2012

Zápas o osud lidstva

Autor: Christy Raedeke
Originální název: The Daykeeper's Grimoire
Ze série: Mayské proroctví
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 320

Oficiální anotace:
Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?

Stručný děj

Po smrti strýce Hamishe zdědila rodina Caity hrad ve Skotsku. Caity není zpočátku nadšená tím, že musí strávit léto ve Skotsku, daleko od San Francisca, kde vyrůstala a má přátele. Nedokáže si představit, co by na hradě mohla dělat a zpočátku se jí jeví prázdniny jako nudné. Dokud nenajde vchod do tajné místnosti za jejím pokojem. V té chvíli se Caityin život změní a čeká ji pořádné dobrodružství.


Christy Raedeke

Kromě psaní taky ráda cestuje - byla už v Himalájích, strávila Halloween ve skotském hradě z 16. století, prozkoumala Diovu jeskyni na Krétě nebo třeba prozkoumala katakomby pod Paříží a Římem. Je příjemcem Holmesova společenství literatury pro mladé čtenáře. Žije v Oregonu se svým manželem a dvěma dětmi.

Názory a dojmy

Hlavní hrdinka mi moc nesedla. Po celou dobu jsem si na ni nezvykla a nemohla jsem Caity přijít na kloub. Občas jsem přemýšlela, kolik jí asi tak je, protože mi občas přišla na třináct a i její rodiče se k ní tak chovali. Vadilo mi, jak si mysleli, že jsou nějak super chytří, ale nijak zvlášť jsem si jejich inteligence nevšimla. Jasně, umí vytvořit program…

Já miluju romantické chvilky a nevadí mi, že se v každé knize hrdinka zamiluje, ale tady mi to vadilo. Příběh by se mi líbil víc, kdyby byl jen o poselství. Nějak jsem nežrala, že je Alex sexy, připadal mi jako ňouma.

Abych pravdu řekla, mám po dočtení rozpolcené pocity. Námět byl fantastický, autorka trefila do černého, když si vybrala Maye a mayský kalendář, který přitáhne spoustu čtenářů, protože všechny zajímá, jak to s tím koncem světa je. Bohužel ani tady to není nijak uvedeno. Myšlenka knihy byla vynikající, ale zpracování trochu pokulhávalo. Přišlo mi, že Caity to měla všechno až moc jednoduché a bum bác na všechno přišla díky rodičům nebo díky Panu Papírkovi, který ji nějakým způsobem poradil. Mimochodem ta opice mě chvilkami děsila a její schopnosti mi přišli hodně nereálný, ale co já vím, opici nevlastním, třeba jsou doopravdy tak inteligentní. Prostě a jednoduše bych v tom Caity nechala párkrát vykoupat a trochu jí udělala modřín, aby to mělo pořádnou šťávu. I když to se možná stane v dalších dílech.

Hodnocení

Knize nakonec dávám tři hvězdičky, protože se mi příběh líbil a je vidět, že autorka o Mayích ví hodně a rozumí tomu, i když já občas ne. Někdy jsem nevěděla, která bije, a nevím to doteď. Uvidíme, co si na nás připravila do dalších dílů, třeba se mi Caity nakonec zalíbí.



  • Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!
  • Zdroj obrázků: deviantart

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)